SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Pedagogical practice I - ON2302009
Title: Souvislá pedagogická praxe I
Guaranteed by: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [DS]
Extent per academic year: 14 [days]
Capacity: unknown / unknown (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Lucie Hlaváčová, Ph.D.
Interchangeability : O02302077
Is pre-requisite for: ON2302014
Is interchangeable with: OPNB2B107A, O02302030
Annotation -
Last update: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (23.02.2017)
The Pedagogical practice I runs during four weeks of summer semester which are given by faculty. During that time, the students attend continuously selected lower secondary school where they have to observe 10 lessons of biology. Subsequently the students carry out their own 10 lessons of biology. All lessons are recorded by the students in a “Diary of Practice”. Each student has to inform the guarantor of the practice about his activities at school by sending a valid daily schedule. One lesson taught by the student will be observed and reflected by one of the teachers from Biology & Environmental Studies Department. The credit is given for handing the Diary of Practice (records of observations, preparation for own lessons), positive evaluation of faculty teacher, positive evaluation of an observed lesson and active part in the final colloquium. Before the beginning of the semester the students are always informed via e-mail about the course Long term practice I and they are given a schedule of the practice for the current semester – all given terms are binding.
Requirements to the exam - Czech
Last update: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (26.10.2019)

- Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe)

- Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem

- Uskutečněná hospitace s reflexí

- Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (22.02.2017)

Souvislá pedagogická praxe I se koná na základních školách nebo nižších ročnících víceletých gymnázií vždy ve čtyřech fakultou stanovených týdnech, kdy jsou studenti omluveni z povinných cvičení a jiných kurzů, na kterých je sledována jejich prezence. Mimo tuto dobu nebudou absence na cvičeních a jiných povinných výukových aktivitách studentovi omlouvány. Před začátkem semestru jsou studenti e-mailem seznámeni s podrobným harmonogramem praxe závazným pro aktuální semestr

Plánování:

- souvislou pedagogickou praxi si na ZŠ zařizuje student sám – výběr školy by měl proběhnout primárně ze seznamu fakultních škol (http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-119.html), po domluvě lze praxi vykonávat i na jiné škole nebo mimo Prahu

- student předá fakultnímu učiteli z vybrané školy k vyplnění dva stejnopisy Dohody o provedení práce a odevzdá je před započetím praxe garantovi praxe na KBES – dohoda je podkladem pro finanční ohodnocení fakultního učitele a student obdrží formulář od garanta praxe

- je nutné splnit veškeré podmínky k zápočtu (bližší specifikace uvedeny dále viz Podmínky k zakončení předmětu)

Realizace:

- během stanovených čtyř týdnů by mělo proběhnout 10 náslechů ve výuce přírodopisu u vybraného fakultního učitele (příp. po dohodě i u jeho kolegů), 10 samostatných vyučovacích výstupů i předem domluvená hospitace přiděleného vyučujícího z KBES

- student si po celou dobu praxe vedet tzv. Deník z praxe, který student odevzdá v elektronické podobě svému garantovi praxe (např. PDF soubor)

- Deník z praxe se skládá ze dvou částí: náslechy (vlastní strukturované poznámky z náslechových hodin podle doporučené struktury); vlastní vyučovací výstupy (vlastní přípravy na hodinu podle doporučené struktury, tj. rozbor hodiny, nikoliv příprava na hodinu ve smyslu výukový materiál – prezentace, výukové texty aj.)

Hodnocení studentů:

- fakultní učitel písemně hodnotí celkový přístup studenta k učitelství a vztah k dětem, odbornou připravenost, komunikativní dovednosti, řídící schopnosti, diagnostické dovednosti a studentovu přípravu na vyučování

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (22.02.2017)

- 100% účast studenta na souvislé praxi (10 hodin náslechů, 10 hodin samostatných vyučovacích výstupů + další samostatná práce studentů)

- Odevzdaná vyplněná a fakultním učitelem podepsaná Dohoda o provedení práceve dvou stejnopisech do stanoveného termínu

- Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe)

- Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem

- Uskutečněná hospitace s reflexí

- Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html