|
|
|
||
The aim of the course is to enlighten students about pedagogical innovations, their theoretical background and possibilities of practical implementation in the conditions of contemporary schools.
The areas of innovation in pedagogy range from the basic profile of schools (traditional vs. alternative schools), through the forms of teaching in schools, teaching methods and the work of the teacher, information technology to the material provision and arrangement of the classroom or teaching outside the school building. These are mainly those innovative tendencies that have been proven by pedagogical practice to be significant and at the same time pose a challenge to the contemporary teacher. Especially for current task of teacher´s profession to cooperate with experts, with teacher at tandem training, with assitent of teacher.
O
Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (09.02.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s širokými možnostmi inovací v oblasti pedagogiky. Podpořit proaktivní přístup k inovacím. Diskutovat o proměnách v profesi, zejména o spolupráci učitele s dalšími odborníky. Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (09.02.2023)
|
|
||
účast na výuce: 4 hodiny samostudium: 90 hodin zpracování písemné práce: 6 hodin Podpora v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15009 Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (08.03.2023)
|
|
||
Aktivní účast na setkání Zpracovíní písemné práce v rozsahu 1-2 normostran Last update: Nováková Sandra, Mgr. (08.09.2022)
|
|
||
GORDON, Thomas a Julie ŽEMLOVÁ. Škola bez poražených: praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Praha: Malvern, 2015, 325 stran ; 20 cm. ISBN 978-80-7530-006-5. GILLERAN, Anne a Caroline KEARNEY, 2014. Rozvíjení klíčových kompetencí žáků prostřednictvím eTwinningu. 1. Brusel: Centrální podpůrné středisko pro eTwinning. ISBN 978-94-9144-063-2. Dostupné také z: http://files.eun.org/etwinning/book2014/CZ_Etwinning_2014.pdf HEWITT, Des a Susan TARRANT. Innovative Teaching and Learning in Primary Schools. Innovative Teaching and Learning in Primary Schools[online]. London: SAGE Publications, Limited, 2015 [cit. 2022-09-08]. ISBN 1446266680. Dostupné z: doi:10.4135/9781473917385 KRAMPEROVÁ, Lucie a Jan KRŠŇÁK. Jak se učí živě?: rozhovory o inovativních školách. V Praze: DharmaGaia, 2018, 328 stran : černobílé ilustrace, černobílé fotografie - portréty 21 cm. ISBN 978-80-7436-087-9. MAZÁČOVÁ, Nataša. Vybrané pedagogické inovace v současné škole: studijní text pro distanční studium. Praha: Univerzita Karlova, 2008. ISBN 978-80-7290-373-3. NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015, 188 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 23 cm. ISBN 978-80-7478-768-3. PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4. TOMKOVÁ, Anna, Helena Hejlová, Miroslav Procházka a Marie Najmonová. JČU PedF České Budějovice, 2020. ISBN 978-80-7394-842-9. ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012, 155 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-80-247-4100-0. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK, 2016. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-217-7.
Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (09.02.2023)
|
|
||
Teoretická východiska pedagogicých inovací Oblasti pedagogických inovací Možnosti a limity praktické realizace v podmínkách současné školy Příklady dobré praxe ze spolupráce učitele s dalšími pdborníky a učiteli v profesních rolích ve škole, vč. asistenta pedagoga.
Last update: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (09.02.2023)
|