Bullying in Children´s Collectives III - OKVP14012
|
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (02.01.2011)
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Using knowledge in the field of violence and bullying, the student will assess and analyze model situations of bullying in children groups, propose a suitable solution procedure and appropriate prevention.
|
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
FIELDOVÁ, E.M. Jak se bránit šikaně. Praha : Ikar, 2009. ISBN 978-80-249-1176-2. HÁJEK, K. Práce s emocemi pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-346-8. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3. MARTÍNEK, Z. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5. ŘÍČAN, P.; JANOŠOVÁ, P. Jak na šikanu. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2991-6. VÁGNEROVÁ, K. a kol. Minimalizace šikany. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-611-7. |
|
||
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
Requirements for credit - analysis and design procedure of dealing with bullying in the presented model.
|
|
||
Last update: ZVIROTSK/PEDF.CUNI.CZ (02.01.2011)
1. Less common forms of chicane. 2. Legal aspects of school chicane. 3. Results of researches into chicane and trends in prevention of chicane. |