|
|
|
||
Obor předmatematická výchova, pojmotvorný proces pojmu číslo, cesta ke slovní úloze, rozlišení možné a jisté.
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|
|
||
Cílem předmětu je vytvořit základní představu o Předmatematické výchově v mateřské škole, případně doplnit témata, která chyběla ve studiu učitelství pro mateřské školy, v oboru učitelství pro 1.st. ZŠ, v oboru předškolní pedagogika, speciální pedagogika či oboru vychovatelství. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|
|
||
Časopisy Pastelka a Moje pastelka 1990-2003 Kaslová, M. Předmatematické představy v mateřské škole RAABE Kaslová, M. Číslo I, II, RAABE Kaslová, M. Třídění I, II, RAABE Kaslová, M. Uspořádání I, II, RAABE Kaslová, M. Problémové dítě a číslo RAABE Kaslová, M. Čislo nejen v matematice RAABE Kaslová, M. Vyjadřování kvantity u dětí 5-7 letých In MATEMATICA 3, UJOP: Olomouc 2009 Kaslová, M. Prvky kombinatoriky na 1.st. ZŠ Kaslová, M. a kol. Sbírka úloh pro 2. a 3.r. ZŠ SPN: Praha (kapitoly: Porovnávání, Slovní úlohy) Pracovní listy na místě 5x Filip Těšíme se do školy Učebnice matematiky pro 1. ročník Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|
|
||
Přednáška s prvky dílny. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|
|
||
ústní ZK (dvě otázky: jedna dle výběru studenta z nabídky 4 - 5 témat, druhá zadána z širší problematiky týkající se okruhu problémů kolem čísla, kvantitiy - viz přednáška) Last update: Kaslová Michaela, PhDr. (26.01.2017)
|
|
||
Kvantita a její vyjádření, kvantita neurčitá - množství, kvantita určitá - počet, číslo a míra geometrického útvaru, číslo a hodnota, číslo a veličina, číslo a velikost, modely čísla, číslo a jazyk, vyjadřování kvantity v předškolním věku, úskalí chybné diagnostiky. Slovní úloha, schopnost vnímat číslo v toku řeči, role otázky, cesta k metodám řešení úloh (porovnávání, přiřazování, substituce, určení počtu, třídění redukované a úplné, uspořádání a jeho druhy, určení Nej..., uvažování, usuzování, výběr a vyloučení, strom řešení a další). Přání a realita, možné a jisté, prvky pravděpodobnosti v jazyce dítěte, aktivity kombinatorického charakteru. Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|