Visual culture and visula literacy. Ways of active perception and interpretations of art. Content, methods and evaluation of Art Education. Reflection of realized art units anf teacher´s reflection.
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
Sylabus: Vizuální kultura a vizuální gramotnost. Vnímání a interpretace uměleckého díla ve výtvarných činnostech. Výtvarné učivo, metody, hodnocení. Reflexe realizovaných výtvarných činností a sebereflexe učitele.
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
Aim of the course -
Goals of subjects: Exploring of Art Education domain in context of visual art. Perception and interpretation of artworks. Studying of the content, methods, ways of evaluation in Art Education. Reflective competencies of Art Teacher.
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
* Cíle předmětu: Prozkoumat kontext výtvarných činností a rozsah pole výtvarné výchovy. Upevnit schopnost studentů vnímat a interpretovat umělecké dílo. Studovat obsah, metody, způsoby hodnocení ve výtvarných činnostech. Reflektivní kompetence vychovatele.
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
Literature -
* Literatura/literature:
CIKÁNOVÁ,K. Kreslete si s námi, Praha, Aventinum 1992,1997 ISBN 80-7151-015-7
Fišer, Havlík, Horáček, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU 2010. ISBN 978-80-210-5389-2
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L.,SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.
Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč. ZŠ a víceletá gymnázia.
Praha: Fortuna 1999. ISBN 80-7168-591-7
Hajdušková, L., Fulková, M., Sehnalíková, V., Metodika II., metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu (pro základní vzdělávání). Praha: Pedf UK, UPM, galerie Rudolfinum 2013.
Hazuková,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově 1,II Praha: Pedagogická fakulta UK,1994., 1995 Roeselová,V. Techniky ve výtvarné výchově.Praha: Sarah,1996. Roeselová V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově..Praha:Sarah,2004 Slavíková,Vl.Slavík,J.Hazuková,H.:Výtvarné čarování.Praha: UK-Pedf,2000
Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9
Třeštík, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011. ISBN: 978-80-87079-15-7
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
* Literatura/literature:
CIKÁNOVÁ,K. Kreslete si s námi, Praha, Aventinum 1992,1997 ISBN 80-7151-015-7
Fišer, Havlík, Horáček, R. Slovo, akce, obraz. Brno: MU 2010. ISBN 978-80-210-5389-2
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L.,SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, 315 s. ISBN 978-80-7290-535-5.
Fulková, M., Novotná, M. Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč. ZŠ a víceletá gymnázia.
Praha: Fortuna 1999. ISBN 80-7168-591-7
Hajdušková, L., Fulková, M., Sehnalíková, V., Metodika II., metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu (pro základní vzdělávání). Praha: Pedf UK, UPM, galerie Rudolfinum 2013.
Hazuková,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově 1,II Praha: Pedagogická fakulta UK,1994., 1995 Roeselová,V. Techniky ve výtvarné výchově.Praha: Sarah,1996. Roeselová V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově..Praha:Sarah,2004 Slavíková,Vl.Slavík,J.Hazuková,H.:Výtvarné čarování.Praha: UK-Pedf,2000
Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. ISBN 80-7178-262-9
Třeštík, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011. ISBN: 978-80-87079-15-7
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
Teaching methods -
Forms of teaching: lecture/seminar
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2009)
Forma výuky: přednáška/seminář
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2009)
Requirements to the exam -
* Demands to controle: 1)Active participation in seminars 2)seminar paper
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
* Požadavky k udělení zápočtu: 1)Aktivní účast na seminářích 2)Zpracovní seminární práce
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
Syllabus -
Sylabus: Visual culture and visula literacy. Ways of active perception and interpretations of art. Content, methods and evaluation of Art Education. Reflection of realized art units anf teacher´s reflection.
Last update: NOVOM8AP (18.09.2014)
Vizuální kultura a vizuální gramotnost. Vnímání a interpretace uměleckého díla ve výtvarných činnostech. Výtvarné učivo, metody, hodnocení. Reflexe realizovaných výtvarných činností a sebereflexe učitele.