|
|
|
||
The practice is focused on the reflection of the pedagogical work itself in well-known environment, while it provides introduction of various workplaces and their specifics, the pedagogical work with wards of different age groups. The task of this practical training is, e.g. to verify the suitability of method modifications of different stages of daily children?s activities. The part of the subject will also be introduction into the activities of managing educators, workplace management and processing of required documentation and agenda for these facilities.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
|
|
||
Students will get acquainted with the educational work in various school facilities and demonstrate the ability to apply the acquired
theoretical knowledge in practice. Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
Literature. Legislativa a oficiální dokumenty pro práci s dětmi v době mimo vyučování v jednotlivých typech a zařízeních. ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1. Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
|
|
||
Base for the evaluation of the teaching practice Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
|
|
||
- the reflection of the pedagogical work itself in well-known environment; Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
|