The practice is focused on the reflection of the pedagogical work itself in well-known environment, while it provides introduction of various workplaces and their specifics, the pedagogical work with wards of different age groups. The task of this practical training is, e.g. to verify the suitability of method modifications of different stages of daily children?s activities. The part of the subject will also be introduction into the activities of managing educators, workplace management and processing of required documentation and agenda for these facilities.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Praxe bude zaměřena na reflektování vlastní vychovatelské činnosti ve známém prostředí, současně umožní seznámení s odlišnými pracovišti a jejich specifiky, s vychovatelskou prací se svěřenci jiných věkových skupin. Úkolem pedagogické praxe je např. ověření modifikace vhodných metod v různých fázích denních činností dětí různého věku. Součástí bude také seznámení s činnostmi vedoucího vychovatele, s řízením pracoviště a zpracováváním povinné dokumentace a agendy pro tato zařízení.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Aim of the course -
Students will get acquainted with the educational work in various school facilities and demonstrate the ability to apply the acquired
theoretical knowledge in practice.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Studenti se seznámí s vychovatelskou prací v různých školských zařízeních a na zpracovaných úkolech zadaných v pedagogickém deníku prokáží schopnost aplikovat získané teoretické vědomosti v praktické činnosti.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Literature -
Literature.
Legislativa a oficiální dokumenty pro práci s dětmi v době mimo vyučování v jednotlivých typech a zařízeních.
ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2010)
Legislativa a oficiální dokumenty pro práci s dětmi v době mimo vyučování v jednotlivých typech a zařízeních. ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. NELEŠOVSKÁ, Alena - SVOBODOVÁ, Jana. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1. Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7.
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Requirements to the exam -
Base for the evaluation of the teaching practice - turning in teaching practice pedagogical diary - individual discussion over the diary
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Podklady pro hodnocení praxe - pedagogický deník zpracovaný podle zadané struktury; - aktivní účast na závěrečném reflektivním semináři.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
Syllabus -
- the reflection of the pedagogical work itself in well-known environment; - provides introduction of various workplaces and their specifics; - pedagogical work with wards of different age groups; - practical training is, e.g. to verify the suitability of method modifications of different stages of daily children?s activities; - processing of required documentation and agenda;
Last update: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
- reflektování vlastní vychovatelské činnosti ve známém prostředí; - seznámení s odlišnými pracovišti a jejich specifiky; - seznámení s vychovatelskou prací se svěřenci jiných věkových skupin; - ověření modifikace vhodných metod v různých fázích denních činností dětí různého věku; - zpracovávání povinné dokumentace a agendy.