- GABAL, I., VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, L. Jak čtou české děti: Analýza výsledků sociologického výzkumu [online]. 2003 [cit. 2009-02-04]. Dostupný z WWW:<http://www.gac.cz/documents/nase_prace_vystupy/GAC_cten_jak_ctou_ceske_deti.pdf>.
- KRAMPLOVÁ, I., POTUŽNÍKOVÁ, E.: Jak (se) učí číst. Praha: ÚIV 2005.
- KRAMPLOVÁ, I. Zakroužkuj, vyber, zdůvodni (hodnocení čtenářských úloh PISA 2009. Praha: ÚIV 2011. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/getattachment/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni-archiv/PISA/PISA-2009/Publikace-Zakrouzkuj,-vyber,-zduvodni.pdf>
- Košťálová, H., Šafránková, K., Hausenblas, O., Šlapal, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI 2010. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/cz/85256-ctenarska-gramotnost-jako-vzdelavaci-cil-pro-kazdeho-zaka>
- LEDERBUCHOVÁ, L.: Dítě a kniha (O čtenářství jedenáctiletých). Plzeň 2006.
- PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V. A BASL, J. Hlavní zjištění výzkumu PISA 2009 (Umíme ještě číst)- Praha: ÚIV 2010. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/getattachment/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni-archiv/PISA/PISA-2009/narodni-zprava.pdf >
- ŠAFRÁNKOVÁ, K. a kol.: Metodika čtenářství. Praha2012. (materiál vzniklý v rámci projektu Jak efektivně vyučovat průřezová témata a zároveň rozvíjet čtenářství.) [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.varianty.cz/download/pdf/pdfs_210.pdf>
- ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H. A HAUSENBLAS, O. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: KVIC 2012. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.kvic.cz/aktualita/2370/Metodika_rozvoje_ctenarstvi_a_ctenarske_gramotnosti>
- TRÁVNÍČEK, J.: Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke čtení. Brno: Host 2008.
- VALA, J., FIC, I. Poezie a mladí čtenáři (výzkum recepce konkrétních básní). Olomouc: Hanex 2012.
- VĚŘÍŠOVÁ, I., KRUGER, K., BĚLINOVÁ, E. A kol.: Kudy vede cesta ke čtenáři (Rozvoj dětského čtenáře na druhém stupni základní školy). Praha 2008. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <www.horackova.cz/projctenari/ctenari.htm>
- www.czlit.cz (Portál české literatury - zde naleznete nejen informace o nejnovější české literární produkci, ale i zajímavé informace a odkazy týkající ho se všeho, co souvisí s literaturou)
- http://knihovnam.nkp.cz/sekce.php3?page=12_Cten.htm&PHPSESSID=30d6f513acb9178f2abf8735bd77cd5c (stránka Národní knihovny o čtenářství)
- www.citarny.cz (podnětný portál o knihách a čtenářství)
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Doporučená literatura:
- GABAL, I., VÁCLAVÍKOVÁ HELŠUSOVÁ, L. Jak čtou české děti: Analýza výsledků sociologického výzkumu [online]. 2003 [cit. 2009-02-04]. Dostupný z WWW:<http://www.gac.cz/documents/nase_prace_vystupy/GAC_cten_jak_ctou_ceske_deti.pdf>.
- KRAMPLOVÁ, I., POTUŽNÍKOVÁ, E.: Jak (se) učí číst. Praha: ÚIV 2005.
- KRAMPLOVÁ, I. Zakroužkuj, vyber, zdůvodni (hodnocení čtenářských úloh PISA 2009. Praha: ÚIV 2011. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/getattachment/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni-archiv/PISA/PISA-2009/Publikace-Zakrouzkuj,-vyber,-zduvodni.pdf>
- Košťálová, H., Šafránková, K., Hausenblas, O., Šlapal, M. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka. Praha: ČŠI 2010. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/cz/85256-ctenarska-gramotnost-jako-vzdelavaci-cil-pro-kazdeho-zaka>
- LEDERBUCHOVÁ, L.: Dítě a kniha (O čtenářství jedenáctiletých). Plzeň 2006.
- PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V. A BASL, J. Hlavní zjištění výzkumu PISA 2009 (Umíme ještě číst)- Praha: ÚIV 2010. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.csicr.cz/getattachment/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni-archiv/PISA/PISA-2009/narodni-zprava.pdf >
- ŠAFRÁNKOVÁ, K. a kol.: Metodika čtenářství. Praha2012. (materiál vzniklý v rámci projektu Jak efektivně vyučovat průřezová témata a zároveň rozvíjet čtenářství.) [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.varianty.cz/download/pdf/pdfs_210.pdf>
- ŠLAPAL, M., KOŠŤÁLOVÁ, H. A HAUSENBLAS, O. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti. Nový Jičín: KVIC 2012. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <http://www.kvic.cz/aktualita/2370/Metodika_rozvoje_ctenarstvi_a_ctenarske_gramotnosti>
- TRÁVNÍČEK, J.: Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke čtení. Brno: Host 2008.
- VALA, J., FIC, I. Poezie a mladí čtenáři (výzkum recepce konkrétních básní). Olomouc: Hanex 2012.
- VĚŘÍŠOVÁ, I., KRUGER, K., BĚLINOVÁ, E. A kol.: Kudy vede cesta ke čtenáři (Rozvoj dětského čtenáře na druhém stupni základní školy). Praha 2008. [online] [cit. 2013-18-09]. Dostupné z www: <www.horackova.cz/projctenari/ctenari.htm>
Doporučené internetové zdroje:
- www.czlit.cz (Portál české literatury - zde naleznete nejen informace o nejnovější české literární produkci, ale i zajímavé informace a odkazy týkající ho se všeho, co souvisí s literaturou)
- http://knihovnam.nkp.cz/sekce.php3?page=12_Cten.htm&PHPSESSID=30d6f513acb9178f2abf8735bd77cd5c (stránka Národní knihovny o čtenářství)
- www.citarny.cz (podnětný portál o knihách a čtenářství)
Last update: KLUMPARO/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2013)
|