|
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (05.02.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Last update: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (30.08.2019)
ALBA, R., KASINITZ, P., WATERS, M. C. The Kids Are (Mostly) Alright: Second-Generation Assimilation, Comments on Haller, Portes and Lynch. Social Forces. 2011, 89(3). s. 764- 773. BITTNEROVÁ, D., DOUBEK, D., LEVÍNSKÁ, M. Funkce kulturních modelů ve vzdělávání. Praha: FHS UK, 2011. CUMMINS, J. Beyond language. Academic communication and student success. Linguistics and Education. 2014, 26, s. 145-154. HADJ MOUSSOVÁ, Z. Teoretický pohled na problematiku sociokulturně znevýhodněných žáků. In: Bittnerová, D. (ed.): Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných. Praha: Ermat Praha, 2009, s. 21-78. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Teorie a praxe. Grada: Praha, 2010. JARKOVSKÁ, L., LIŠKOVÁ, K., OBROVSKÁ, J., SOURALOVÁ, A. (2015). Etnicka rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha : Portal, 2015. 256 s. KOHOUT–DIAZ, M., BITTNEROVÁ, D., LEVÍNSKÁ, M. Limity inkluze ve vzdělávání romských dětí v České republice: boj o identitu žáka. Pedagogická orientace. 2018, 28(2), s. 235 – 268. LAUNIKARI, M., PUUKARI, S. (eds.). Multikulturní poradenství. Teoretické základy a osvěčené postupy v Evropě. Praha: Dům zahraničních služem MŠMT, 2009, s.157-169. MORGENSTERNOVÁ, M., ŠULOVÁ, L. a kol. Interkulturní psychologie: rozvoj interkulturní senzitivity. Praha: Karolinum, 2007. ŠTECH, S. Sociálně kulturní pojetí handicapu. In: Vágnerová, M., Hadj Moussová, Z., Štech, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2000. PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2004. |
|
||
Last update: Mgr. Ondřej Hrabec, Ph.D. (30.08.2019)
Metody podpory distančního studia Moodle, powerpointová prezentace, četba odborných textů dle klíčových otázek, videa. |
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (05.02.2024)
Kurz je zaměřen na vybrané aspekty vzdělávání dětí z kulturně odlišného prostředí. Zaměřuje se na povahu sociálních nerovností, které na jedné straně vyplývají z odlišné, ne – majoritní zkušenosti dětí z rodin migrantů a národnostních menšin a na straně druhé které jsou dané povahou školy jako instituce moderní společnosti, jejímž cílem je v rámci sekundární socializace posilovat homogenitu, resp. inkluzi ve společnosti. Významným tématem je identita, kterou žáci a učitelé společně vyjednávají. Blok II – Žák z kulturně odlišného prostředí a limity, kterým čelí Blok III – Intervence do vzdělání žáků z kulturně odlišného prostředí ze strany rodiny popřípadě Blok IV – Škola a její možnosti ve vzdělání žáků z kulturně odlišného prostředí Blok V – Sebereflexe |
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (05.02.2024)
Seminární práce Další požadavky: Aktivní účast na semináři, samostudium na základě vzdělávacích opor |
|
||
Last update: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (09.12.2019)
Studijní opory v Moodlu jsou dostupné prostřednictvím tohoto odkazu: |