|
|
|
||
The course is a continuation of Pedagogical and School Psychology, where the basic theoretical aspects (definitions, clinical manifestations, legislation in relation to the provision of support measures) of specific learning and behavioural disorders were mentioned. The follow-up course deepens this knowledge, especially in relation to specific approaches to pupils with these problems at primary school level 2.
Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
ŠAUEROVÁ, M., ŠPAČKOVÁ, K., NECHLEBOVÁ, E. Speciální pedagogika v praxi. Komplexní péče o děti se SPUCH. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4369-1 MERTIN, V., KUCHARSKÁ, A. a kol. Integrace žáků se specifickými poruchami učení - od stanovení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2007. ISBN 978-80-86856-40-7. POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. AUGER, M-T.; BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, 2005. JUCOVIČOVÁ, D.; ŽÁČKOVÁ, H. Máte neklidné, nesoustředěné dítě? Metody práce s dětmi s LMD (ADHD, ADD) především pro učitele a vychovatele. Praha: D+H, 2007. KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. MUNDEN, A.; ARCELUS, J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha: Portál, 2008. NAVRÁTIL, Stanislav a Jan MATTIOLI. Problémové chování dětí a mládeže: [jak mu předcházet, jak ho eliminovat]. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3672- 3. PACLT, I. a kol. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. ŠTÍPEK, P. Dítě na zabití. Praha: Portál, 2011. TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha: Portál, 2005. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2004. Vyhláška č. 72/2005 Sb., dostupné z http://www.msmt.cz/dokumenty/vyhlaska-c-72-2005-sb-1 Legislativa pro vzdělávání žáků se SVP, vyhláška č. 73/2005 Sb. dostupné z http://www.msmt.cz/dokumenty/vyhlaska-c-73-2005-sb-1 Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (29.08.2019)
|
|
||
Pro atest - klasifikovaný zápočet - student zpracuje jednu z nabízených prací, v předpokládaném rozsahu hodin: sběr dat: 5 hodin, zpracování práce 5 hodin. Odevzdání - sdílené prostředí v Moodle. Témata: - kazuistika žáka s SPUCH s důrazem na aktuální problémy žáka a rozbor vhodných přístupů učitele k němu (rozhovor s učitelem) - podpora žáků s SPUCH v dané škole (rozhovor s pracovníkem školního poradenského pracoviště) - typické problémy žáků s SPUCH v daném předmětu a možnosti jejich překonání (rozhovor se žákem) Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (29.08.2019)
|
|
||
Témata: Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Pro nepřímé formy výuky slouží kurz v Moodle, na adrese: Tento kurz je také určen pro studenty kombinované formy studia. Last update: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (29.08.2019)
|