|
|
|
||
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v raném a předškolním věku (vývojová diagnostika, diagnostika motorických dovedností, vnímání, laterality, prostorové orientace, komplexní diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních (standardizované a nestandardizované testy) a kvalitativních diagnostických metod (pozorování, rozhovor, analýza produktů). Last update: Esserová Kateřina, DiS. (11.09.2020)
|
|
||
Susan M. Benner, Joan Grim. Assessment of Young Children with Special Needs: A Context-based Approach. London: Routledge, 2012. ISBN 978-0415885683 Jack. P. Shonkoff (ed). Handbook of Early Childhood Intervention. Cambridge University Press; 2 edition, 2000. ISBN 978-0521585736 Susan. B. Van Hemel, Catherine E. Snow (eds). Early Childhood Assessment: Why, What, and How.National Academies Press, 2008. ISBN 978-0309314428 Paul J. Frick, Christopher T. Barry, Randy W. Kamphaus. Clinical Assessment of Child and Adolescent Personality and Behavior. New York. Springer; 3rd ed. 2010, ISBN978-0387896427 Sara A. Whitcomb. Behavioral, Social, and Emotional Assessment of Children and Adolescents. London: Routledge; 4 edition, 2012.ISBN 978-0415884600 Last update: Esserová Kateřina, DiS. (11.09.2020)
|
|
||
· Assessment process and its phases · Qualitative diagnostic methods– observation, interview, product analysis · Principles of using qualitative assessment methods · Principles of counselling · Assessment and support of the development of gross and fine motor skills, graphomotor skills and visuo-motor coordination · Assessment and support of the development of visual and auditory perception · Assessment of laterality · Assessment and support of spatial orientation development · Assessment of School Readiness Last update: Esserová Kateřina, DiS. (11.09.2020)
|