|
|
||
The aim of the course is to acquire current knowledge regarding the possibilities of diagnosis and education of pupils with moderate, severe and profound intellectual disabilities and simultaneous disabilities. Emphasis will be placed on the content of education and on the use of special methods and organizational forms in a special primary school. Students should acquire and master theoretical knowledge in the field of personality and education of pupils with moderate, severe and profound intellectual disabilities and concurrent multiple disabilities.
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Studující si rozvíjí aktuální poznatky ohledně možností diagnostiky a edukace žáků se středně těžkým, s těžkým a hlubokým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
ústní rozprava nad tématy vyučujícího Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Edukace a intervence u žáků s těžkým a souběžným postižením více vadami se zřetelem na didaktické aspekty. Teorie, výzkum a praxe. Praha: Univerzita Karlova, Karolinum Press, 2022. ISBN 978-80-7603-347-4. Bartoňová M., Květoňová L. Hádková K., Vítková M. a kol. Intervence a edukace dětí s těžkým a souběžným postižením více vadami v raném a předškolním věku v mezioborovém kontextu – teorie, výzkum a praxe. Praha, Karolinum, 2024, ISBN: 978-80-7603-440-2 BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Brno: MU. 2013. ISBN 978-80-210-6678-6. ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie. Speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3. GARGIULO, R. M. Specialeducation in contemporary society: anintroduction to exceptionality. 4th ed., media ed. ThousandOaks: SagePublications, c2012. ISBN 978-1-4129-9695-2 KNAPCOVÁ, M. Výměnný obrázkový komunikační systém – VOKS. Praha: IPPP ČR. 2006. ISBN 80-86856-14-3 MICHALÍK, J., BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. a kol. Katalog podpůrných opatření. Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění. Olomouc: UP.2015 THOROVÁ, K.Poruchy autistického spektra. Praha: Portál. 2006. ISBN 80–7367–091–7. OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Brno: MU. 2013. ISBN 978-80-210-6673-1. VALENTA, M. MÜLLER, O. Psychopedie. Teoretické základy a metodika. 5 aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Parta, 2013. ISBN 978-80-7320-187-6. Doporučená literatura: Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví. WHO World HealthOrganisation (2001). ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007. 248 s. ISBN 978-80-7367-319-2 MATOUŠEK, O. Sociální služby. Praha: Portál 2015. ISBN 978-80-7367-310-9 9-1. Zákony, vyhlášky a další předpisy: Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) č. 561/2004 Sb. a jeho novela č. 82/2015 Sb. Internetové zdroje: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky Dostupné na: http://www.msmt.cz. Národní pedagogický institut - aktuální informace, dostupné www.npi.cz Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Průběžné plnění zadaných úkolů, práce se systémem MOODLE. Seminární práce na zadané téma Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Obsah:
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Studující definuje obsah vzdělávání a využití speciálních metod a organizačních forem na základní škole speciální. Interpretuje a aplikuje teoretické poznatky do speciálně pedagogické praxe. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|