|
|
|
||
The aim of compulsory professional practice is to strengthen pedagogical, psychological, and especially professional special pedagogical knowledge and didactic skills of students by verifying their practical application. The Portfolio of Field Practice is used as an evaluation tool for formative evaluation.
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2022)
|
|
||
na začátku výuku budou studentům poskytnuty informace o organizaci výuky. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.02.2022)
|
|
||
Zpracování Deníku oborové praxe jako součást Portfólia praxí Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)
|
|
||
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 141 s. ISBN 9788021054974. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6646-5. BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzívní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: GradaPublishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3070-7. HUPKOVÁ, M., PETLÁK, E. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Bratislava: Iris, c2004. 135 s. ISBN 8089018777. SLEPIČKOVÁ, L., PANČOCHA, K. et al. Aktéři školní inkluze. SchoolInclusionActors. MVP MUNI/M/0012/2013. 1. vyd. Brno: MU, 2013. 159 s. ISBN 978-80-210-6688-5. Doporučená literatura NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 8024402084. KOŤA, J. Učitel, jeho sebereflexe a společnost. In Pedagogika, XLIV, 1994, č.4, s.307. ELLIOTT, J. a M. PLACE. Dítě v nesnázích : prevence, příčiny, terapie. Vyd. 1. Praha: GradaPublishing, 2002. 206 stran. ISBN 8024701820. Aktuální legislativa (zákony, vyhlášky) Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.04.2020)
|
|
||
Cílem předmětu Oborová praxe II je aplikace získaných znalostí a dovedností ze speciální pedagogiky školního věku v prostředí konkrétních škol. Je realizována jako přímá speciálněpedagogická činnost pod vedením učitele (speciálního pedagoga) ve školách žízených podle paragrafu 16, odst. 9 a ve školách s inkluzivním přístupem a školských zařízeních (školní poradneské pracoviště, PPP) . Student si osvojuje asistentské práce pod vedením učitele ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a speciálního pedagoga ve školských zařízeních. Dostává příležitost pod odbornou supervizí aplikovat znalosti a dovednosti ze speciálně pedagogické diagnostiky a edukace v praxi. Student si vede záznamy o speciálněpedagogické činnosti, které zaznamenává formou Deníku oborové prxe a je následně součástí Portfolia praxí. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (28.01.2024)
|