|
|
|
||
The course is focused on assessment and counselling in early and preschool age (developmental diagnostics, diagnostics of motor skills, perception, laterality, spatial orientation, comprehensive diagnostics of school readiness, support of the development of preschool children and prevention of specific learning disabilities). Students also get acquainted with the principles of counselling and the specifics of the administration of quantitative (standardized and non-standardized tests) and qualitative diagnostic methods (observation, interview, product analysis).
Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (02.10.2020)
|
|
||
Cílem Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin · zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem V případě distanční výuky studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2023)
|
|
||
Susan M. Benner, Joan Grim. Assessment of Young Children with Special Needs: A Context-based Approach. London: Routledge, 2012. ISBN 978-0415885683 Jack. P. Shonkoff (ed). Handbook of Early Childhood Intervention. Cambridge University Press; 2 edition, 2000. ISBN 978-0521585736 Susan. B. Van Hemel, Catherine E. Snow (eds). Early Childhood Assessment: Why, What, and How.National Academies Press, 2008. ISBN 978-0309314428 Paul J. Frick, Christopher T. Barry, Randy W. Kamphaus. Clinical Assessment of Child and Adolescent Personality and Behavior. New York. Springer; 3rd ed. 2010, ISBN978-0387896427 Sara A. Whitcomb. Behavioral, Social, and Emotional Assessment of Children and Adolescents. London: Routledge; 4 edition, 2012.ISBN 978-0415884600 Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (08.09.2020)
|
|
||
Předmět bude vyučován prezenčně, v odůvodněných případech prostřednictvím on-line výuky v MS Teams. Učební opory budou poskytnuty v Moodle. Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (31.08.2023)
|
|
||
Zkušební administrace diagnostického materiálu Zpracování návrhu reedukačních aktivit Písemný test Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (02.10.2020)
|
|
||
· Assessment process and its phases · Qualitative diagnostic methods– observation, interview, product analysis · Principles of using qualitative assessment methods · Principles of counselling · Assessment and support of the development of gross and fine motor skills, graphomotor skills and visuo-motor coordination · Assessment and support of the development of visual and auditory perception · Assessment of laterality · Assessment and support of spatial orientation development · Assessment of School Readiness Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (08.09.2020)
|
|
||
Studující Last update: Felcmanová Lenka, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|