|
|
|
||
The subject is focused on progresses in the process of individualizing the learning and teaching pupils with special educational needs and prepares for creating individual educational plan as a document and guide for the implementation of support measures in cooperation with subject teachers, parents and pupil's assistants.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (08.02.2020)
|
|
||
Lessons will take place in the standard full-time form according to the schedule. Only in case of extraordinary circumstances would the lessons be implemented on the MS Teams platform.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2022)
|
|
||
Successful completion of the course is conditioned by elaboration of individual educational plan for selected child/pupil/student or individualization of the selected educational procedure for pupil with special educational needs. Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (10.03.2021)
|
|
||
JUCOVIČOVÁ, D. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. 1. vyd. Praha: D H, c2009. ISBN 978-808-7295-007. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 207 s. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 80-717-8544-X. KAPRÁLEK, K. a BĚLECKÝ,Z.. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 139 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8887-2. MERTIN, V. Individuální program: Praha: Portál,1993 ISBN 80-7178-032-4 VALIŚOVÁ,A., KASÍKOVÁ H. Pedagogika pro učitele. Praha:Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0 SKALKOVÁ,J. Obecná didaktika, Praha:Grada, 2007. ISBN 987-80-247-1821-7 Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2022)
|
|
||
The course covers the following topics:
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2022)
|