|
|
|
||
School age of handicapped person, variability of development in school age, types of disadvantages in school environment, education, school support, special educational needs, their identification and variability, school system in the Czech Republic, choice of educational path, state of Czech education educational needs, current school legislation. Education of persons with multiple disabilities, system of classes and schools established for persons with special educational needs, special didactic aids, technical aids, classroom equipment. Difference in common school environment - acceptance, nonacceptance, integration models in the Czech Republic and abroad. Preparing a child with disabilities for school and school maturity, school attendance, postponement options, the requirement for individualization and differentiation of goals and methodological procedures.
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (01.11.2019)
|
|
||
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to obtain an overview of educational specifics of pupils with special educational needs. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (01.11.2019)
|
|
||
Výuka přednášek v ZS 20/21 probíhá v prostředí MS Teams dle pravidelného rozvrhu. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (16.10.2020)
|
|
||
Elaboration of a seminar paper on a given topic. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (01.11.2019)
|
|
||
Základní studijní literatura BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6646-5. ČERNÁ, M. a kolektiv Česká psychopedie. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3. BAJO, I., VAŠEK, Š. Pedagogika mentálně postihnutých. Bratislava: Sapientia, 1994. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. LANG,G. A KOL. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. MÜLLER, O., VALENTA, M. Psychopedie. Praha: Parta, 2003. ISBN 80-7920-063-5. OPATŘILOVÁ, D. Analýza současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice u jedinců s tělesným postižením v předškolním a základním vzdělávání. Brno: MU, 2009. 798-80-210-5030-3. VÍTKOVÁ, M. a kol. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.
Doporučená studijní literatura HÁDKOVÁ, K., INGALLOVÁ, L. Zařazování žáků s kochleárním implantátem do základních škol. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Paido: Brno, 2009. S. 165-177. ISBN 978-80-7315-189-8. KUBÍČOVÁ, Z., KUBÍČE, J. Kompenzační a didaktické pomůcky pro děti a žáky s tělesným postižením v MŠ a ZŠ. Praha, Septima 2001. ISBN 80-7216-166-0. Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. Praha: VÚP, 2008. ISBN 978-80-87000-25-0. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-87000-02-1. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (19.04.2017)
|
|
||
1. Edukační specifika žáka se sluchovým postižením. 2. Edukační specifika žáka se zrakovým postižením. 3. Edukační specifika žáka s NKS. 4. Edukační specifika žáka s SPU. 5. Edukační specifika žáka s PCH. 6. Edukační specifika žáka s mentálním postižením. 7. Edukační specifika žáka s tělesným postižením. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|