|
|
|
||
The subject is focused on the quality of life of a people with hearing impairment and their families. The issue of a caring for a prelingually deaf child in the family. The phase of family life with a hearing impaired member, problems of family communication and using alternative communication systems and sign language. Education of adolescent children with hearing impairment and their professional training. Impact of hearing impairment on social opportunities and family life quality.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (24.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je zaměření na kvalitu života osob se sluchovým postižením a jeho rodiny. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
Výuka bude probíhat online formou prostřednictvím MS Teams. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (08.02.2021)
|
|
||
Reflexe odborného zahraničního článku na zadané aktuální téma. Výuka bude probíhat online. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
CZUMALOVÁ, A. Tlumočník jako most komunikace mezi slyšícím zdravotníkem a neslyšícím pacientem. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-86-4. KOMORNÁ, M. Psaná čeština českých neslyšících – čeština jako cizí jazyk. Praha: ČKTZJ, 2008. ISBN 978-80-87153-44-4. KOMORNÁ, M. Sociolingvistické a pragmatické aspekty výuky češtiny jako cizího jazyka pro české neslyšící. In: Info-Zpravodaj. 2008, roč. 16, č. 2, s. 16–18. KUCHLER, K. – VELEHRADSKÁ, O. Průzkum čtenářských dovedností na školách pro děti s vadami sluchu. In: Info-Zpravodaj. 1998, roč. 6, s. 22–23. MACUROVÁ, A. Jazyky v komunikaci neslyšících: český znakový jazyk a psaná čeština. In: Vzdělávání sluchově postižených. Praha: MŠMT, 2006. MACUROVÁ, A. – HÁNKOVÁ, D. Chyby v psané češtině českých neslyšících. In: Speciální pedagogika. 2011, roč. 21, č. 3, s. 178–190. PTÁČKOVÁ, K. Čtenářství u neslyšících dětí a problematika upravovaných textů. Praha: PedF UK, 2013. ISBN 978-80-7290-635-2. SOURALOVÁ, E. Čtení neslyšících, Olomouc: PedF UP, 2002. ISBN 80-244-0433-8. SOURALOVÁ, E. Surdopedie I. Studijní opora pro kombinované studium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1007-9. SOURALOVÁ, E. Surdopedie II. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1008-7. SOURALOVÁ, E. Úprava textů pro čtení s porozuměním. In: Čeština doma a ve světě. 2002, č. 2 a 3, s. 190–193. STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám aneb odezírání je nejisté umění. Praha: MZ ČR, 1998, SBN 80- 903035-0-1. STRNADOVÁ, V. Současné problémy české komunity neslyšících I., Hluchota a jazyková komunikace. Praha: FF UK, 1998, ISBN 80-85899-45-0. VÁGNEROVÁ, M. Patopsychologie pro pomáhající profese. Rozšířené a přepracované vydání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7. Webové stránky konkrétních organizací. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|
|
||
1. Model kvality života osob se sluchovým postižením. 2. Rodina jedince se sluchovým postižením. 3. Komunikace osob se sluchovým postižením. 4. Vzdělávání osob se sluchovým postižením. 5. Zaměstnávání osob se sluchovým postižením. 6. Volnočasové aktivity osob se sluchovým postižením. Last update: Hádková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.06.2018)
|