|
|
|
||
The course prepares students for self-contained implementation of pedagogical mixed research with an emphasis on quantitative methods in connection with diploma thesis project. The subject is focused on developing students' ability to formulate a research problem, to set objectives of a research, to choose adequate procedures and methods of processing, to consider the character of outputs, benefit and possibilities of using the results. The principles of qualitative and quantitative research, paradigms, theoretical methods of science, inductive and deductive procedures and ethical aspects of research are presented. Comparing qualitative and quantitative approaches to solving research problems in special education. Practical application of theoretical knowledge reflects the student's objectives of the diploma theses.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (24.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studenty základními kompetencemi, které jim umožní porozumět strategii pedagogického výzkumu, zvládnout základní pojmy a metodické postupy výzkumných šetření smíšeného designu, osvojit si klíčové aspekty kvantitativního i kvalitativního výzkumu, porozumět jejich rozdílnosti, umět zvolit vhodný metodický postup pro vlastní diplomovou práci. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|
|
||
80% účast na seminářích Student pracuje s využitím elektronické podpory v MOODLE. Podmínkou zakončení je splnění všech zadaných úkolů. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|
|
||
FERJENČÍK, P. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál. 2000. s. 255. ISBN 978-80-7367-815-9 GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2.rozšířené vydání Brno: Paido, 2010. s. 261. ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. HENDL, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 3., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1993. ISBN 80-7067-287-0. KERLINGER, Fred. N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: Academia,1972. s 708. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184569-8 Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|
|
||
1. Východiska a principy pedagogického výzkumu (výzkum kvalitativní, kvantitativní, smíšený design pedagogického výzkumu). 2. Věda, paradigmata, teoretické metody vědy, induktivní a deduktivní postupy. 3. Téma-problém-výzkumná otázka. 4. Konstrukty a pojmy, role hypotéz, validita výzkumu. 5. Typy základních výzkumných plánů, porovnání kvalitativních a kvantitativních postupů. 6. Etické aspekty výzkumu. 7. Výběr výzkumného vzorku. Techniky a nástroje k získávání kvantitativních dat, reliabilita. 8. Interpretace výsledků analýzy dat. Shrnutí výsledků do závěrečné zprávy. Prezentace výsledků výzkumného šetření. 9. Konzultace vhodného metodického postupu pro vlastní diplomovou práci.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (26.01.2018)
|