|
|
|
||
After completing the discipline, the student is able to manage intervetion and approaches to pupils with special educational needs, approaches to pupils with special educational needs in the context of inclusive didactics. Teaching methods: interactive lectures, seminar, discussion in the context of their own teaching practice.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je osvojit si základní znalosti, intervenční přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a prostředí škol pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.Osvojit si aktuální poznatky a možnosti speciálněpedagogické diagnostiky, hodnocení, postavení speciálního pedagoga v edukaci. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (04.02.2019)
|
|
||
Účast na cvičení – nastudovaná literatura a legislativa. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.02.2020)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. Psychopedie. Brno: Paido, 2007.ISBN 978-80- 7315-144-7. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno: MU, 2013. ISBN 978-80-210-6646-5. HÁDKOVÁ, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Pedagogická fakulta UK, Praha, 2012. ISBN 978-80-7290-618-5. HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzívní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: GradaPublishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3070-7. HORT, VL., HRDLIČKA, M., KOCOURKOVÁ, J., MALÁ, E. a kol. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál, 2000. JEDLIČKA, R., KOŤA, J. A kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0. KALEJA, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7510-159-4. Mezinárodní klasifikace nemocí – 10. revize. Praha: Psychiatrické centrum, 2006, aktualizace 2012. MULLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9. VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum, 2001, 304s. ISBN 80-246-0181-8. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2001. Zákon č. 109/2002 Sb., novela z.č. 333/2012 Sb. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (17.01.2020)
|
|
||
Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku. Současná legislativa. Analýza podpůrných opatření. Školy a školská poradenská zařízení. Osobnost speciálního pedagoga. Činnost asistenta pedagoga. Mezinárodní klasifikace MKN-10, Klasifikace ICF (2001). Diagnostika poruch chování dle MKN-10, diagnostické přístupy v zařízeních pro děti a mladistvé s poruchami chování. Současná legislativa při řešení ústavní, ochranné výchovy, extrémních poruch chování. Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti (psychická deprivace, frustrace, stres, konflikt, traumatické krizové situace) Podpůrná opatření pro žáky s mentálním, tělesným, smyslovým postižením, žáky s odlišným kulturním prostředím nebo jinými životními podmínkami k jejich zajištění v prostředí běžných škol i škol zřízených pro žáky se SVP. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (24.02.2020)
|