|
|
|
||
Předmět dále kultivuje didaktické myšlení a didaktické dovedností. Je zaměřen na problematiku tvorby tematických plánů a analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti výuky pedagogických věd, poukazuje na širší kontext výuky. Last update: Mazúchová Ráchel, Mgr., Ph.D. (22.09.2023)
|
|
||
Studující prokáží dovednost plánovat výuku pedagogických předmětů, doloží modelové tematické plány, analyzují ŠVP, prokáží znalosti možností spolupráce školy s externími subjekty v ČR i v zahraničí. Last update: Mazúchová Ráchel, Mgr., Ph.D. (22.09.2023)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 81 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 45 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 18 hodin. Seminární práce 5 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 15 hodin. Last update: Mazúchová Ráchel, Mgr., Ph.D. (22.09.2023)
|
|
||
1. část
2. část
Last update: Mazúchová Ráchel, Mgr., Ph.D. (25.09.2023)
|
|
||
Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál. Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium. Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart. Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. Last update: Mazúchová Ráchel, Mgr., Ph.D. (22.09.2023)
|
|
||
1. Metodika tvorby tematických plánů učiva. 2. Analýza školního vzdělávacího programu, praktické ukázky. 3. Analýza potřeb školy, modelové ukázky a reflexe. 4. Plánování vzdělávacích a výchovných aktivit. 5. Hodnocení kvality a efektivity vzdělávání. 6. Vzdělávací obsah pedagogických předmětů, klíčové kompetence a průřezová témata. 7. Výuka aktuálních společenských témat, spolupráce školy s externími vzdělávacími institucemi. 8. Aktualizace vzdělávacích obsahů, modelové ukázky a reflexe. 9. Pedagogické vědy v kurikulu škol v zahraničí, vybrané ukázky. 10. Možnosti zahraniční spolupráce, eTwinning a mobility Last update: Mazúchová Ráchel, Mgr., Ph.D. (22.09.2023)
|