|
|
|
||
The aim of the course is to understand evaluation as a means of achieving quality in education. Attention will be focused on theories of quality and efficiency and procedures of their operationalization through criteria, indicators and evaluation tools. In terms of levels, the content of the course will focus on the evaluation of the education system and the evaluation and self-evaluation of schools. Evaluation of the work of teachers and pupils will be discussed only marginally with reference to subjects that specifically address these topics (eg Professional Development of Teachers, School Evaluation). Students will learn to choose appropriate evaluation tools for school evaluation, or they will learn how to create, process and evaluate their results.
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Dne 7.10.2021 se uskuteční výuka prezenčně dle rozvrhu v R112. Dále uvedené informace platí pro vynucený přechod na online výuku. Výuka bude probíhat distančně skrze platformu MS Teams v době rozvrhované výuky. Přístup do týmu Evaluace ve vzdělávání je přes kód 3ipgn7w. Výukové materiály budou v prostředí moodle, kam se bude odevzdávat i seminární práce. Název kurzu Evaluace ve vzdělávání 2020/2021, kód pro přístup Eval2020. Last update: Chvál Martin, doc. PhDr., Ph.D. (07.10.2021)
|
|
||
Essay, to choose from: Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Chvál a kol. (2012). Školy na cestě ke kvalitě: Systém podpory autoevaluace škol v ČR. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Dostupné z http://www.nuv.cz/ae/publikace-vytvorene-v-projektu. Chvál, M., Straková, J., & Procházková, I. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: Česká školní inspekce. Dostupné z http://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Hodnoceni-vysledku-vzdelavani-didaktickymi-testy. Průcha, J. (1996). Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: Masarykova univerzita. OECD (2005-2010). Education at a Glance. Paris: Autor. Dostupné z http://www.oecd.org/edu/. Pol, M. (2007). Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita. Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Starý, K., & Chvál, M. (2009). Kvalita a efektivita výuky: metodologické přístupy. In: M. Janíková & K. Vlčková (Eds.), Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody (s. 63 – 81) Brno: Paido. Straková, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání: Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Dostupné z http://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/publikace/. Vašťatková, J. (2006) Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: UP, 2009. Vrabcová, D., Procházková, L., & Rýdl, K. (Eds.) (2012). Autoevaluace školy v zahraničí. Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Dostupné z http://www.nuv.cz/ae/publikace-vytvorene-v-projektu. Manuály vybraných evaluačních nástrojů projektu Cesta ke kvalitě, přístupné na www.nuv.cz/ae. www.csicr.cz – informace a výsledky z mezinárodních výzkumů, tematické a výroční zprávy ČŠI, kritéria pro hodnocení škol. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Teorie a přístupy 1. Teorie kvality a efektivity ve vzdělávání, metodologické přístupy, subjekty a objekty evaluace. 2. Hodnocení vzdělávacího systému, školy, učitelů, žáků. 3. Kritéria a indikátory, vztah ke vzdělávacím cílům. 4. Evaluační metody, nástroje a postupy. 5. Formativní a sumativní přístupy. Autoevaluace a externí evaluace školy 6. Zodpovědnost České školní inspekce a zřizovatelů škol. 7. Procesy autoevaluace školy, zapojení různých aktérů do autoevaluace školy. 8. Metody autoevaluace školy, jejich přednosti a rizika. 9. Interpretace výsledků autoevaluace školy. 10. Propojení autoevaluace a externí evaluace, metaevaluační postupy.
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (31.10.2019)
|