The goal of the subject is to give a complete overview from field of health and social politics. It gives an account of social network operation and social care providers´competencies. The subject is focused on social and health helps to individual or family.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Cílem předmětu je podat výklad fungování sociální sítě a kompetencí sociálních institucí. Zaměřuje se na sociální pomoc v různých sociálních situacích jednotlivce nebo rodiny. Studenti mají možnost seznámit s činností některých vybraných center pomoci. Získávají celkový přehled o systému sítě státních orgánů i neziskových organizací, které nabízejí klientům pomoc ve svízelných situacích (poslání, funkce zařízení, poskytované služby). Studenti poznávají druhy problémů, s nimiž se občané na tyto instituce obracejí. Akcent je kladen na pomoc dětem, rodinám s dětmi, mladistvým.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Aim of the course -
The goal of the subject is to give a complete overview from field of health and social politics.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Cílem předmětu je podat výklad fungování sociální sítě a kompetencí sociálních institucí.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Literature -
Aktuální informace o fungování sociální sítě - www.mpsv.cz
Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vyd. 7., V Portálu 6. Praha: Portál, 2013. 147 s. ISBN 978-80-262-0528-9.
Matoušek, O. a kol. Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. 171 s. ISBN 978-80-262-0697-2.
Sobotka, Jan. Práce s komunitou. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2010. 62 s. ISBN 978-80-904541-4-9.
Úlehla, I. Umění pomáhat. Vyd. 3., V Sociologickém nakl. 2. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. 128 s. Studijní texty; sv. 20. ISBN 80-86429-36-9.
Vodáčková, D. a kol. Krizová intervence. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 543 s. ISBN 978-80-7367-342-0.
Materiály vydané jednotlivými institucemi, ve kterých studenti stážují.
BENDL, S., HANUŠOVÁ, J., LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha : Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-703-3
Janský, Pavel. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. 292 s. Recenzované monografie; 52. ISBN 978-80-7435-534-9
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Aktuální informace o fungování sociální sítě - www.mpsv.cz
Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Vyd. 7., V Portálu 6. Praha: Portál, 2013. 147 s. ISBN 978-80-262-0528-9.
Matoušek, O. a kol. Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2014. 171 s. ISBN 978-80-262-0697-2.
Sobotka, Jan. Práce s komunitou. Praha: Pražská vysoká škola psychosociálních studií, 2010. 62 s. ISBN 978-80-904541-4-9.
Úlehla, I. Umění pomáhat. Vyd. 3., V Sociologickém nakl. 2. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. 128 s. Studijní texty; sv. 20. ISBN 80-86429-36-9.
Vodáčková, D. a kol. Krizová intervence. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. 543 s. ISBN 978-80-7367-342-0.
Materiály vydané jednotlivými institucemi, ve kterých studenti stážují.
BENDL, S., HANUŠOVÁ, J., LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha : Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-703-3
Janský, Pavel. Dítě s problémovým chováním a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. 292 s. Recenzované monografie; 52. ISBN 978-80-7435-534-9
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
Requirements to the exam -
Participation in Seminars
Seminar work
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
- Vypracovat a odevzdat úkoly v moodle
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (26.02.2023)
Syllabus -
1. Family Policy And Social policy.
2. Health policy.
3. Social services and institutional care medical facilities.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)
1. Ambulantní či pobytová zařízení poskytující zdravotní péči.
2. Školská zařízení poskytující ambulantní či pobytovou službu. Zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy.
3. Terénní či pobytová zařízení sociální služeb.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.01.2019)