|
|
|
||
The course will introduce students to formal requirements of different jobs in education, the system of schools and school facilities, their economic management, compulsory documentation and education legislation.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (03.11.2010)
|
|
||
The objective of the course is to introduce students to the structure and management of education from the perspective of education workers at all levels. It is focused on the ability to contextualise practical experience of education workers with valid legislation and its application on their work and decision making, even if not in management positions. Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (03.11.2010)
|
|
||
BACÍK F., KALOUS J., SVOBODA J. A KOL., Kapitoly ze školského managementu, Praha PedF UK, 1998. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání, Praha: VÚP, 2005. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, Praha: VÚP, 2005. ÚZ Školství, Ostrava: Sagit, 2009.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (03.11.2010)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: docházka na prezenční část výuky a vypracování zadané otázky, prostudování zadaných tematických okruhů. Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (03.11.2010)
|
|
||
1. The personality of an education worker. 2. Principles and aims of education. 3. Educational programmes. 4. System of schools and school facilities. 5. Formal structure of schools. 6. School budget. 7. Personnel management of schools. 8. Non-governmental education. 9. Education legislation. Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (03.11.2010)
|