Students shall gain knowledge and skills concerning: Various teaching methods, teaching profession, professional skills, relationship between the teacher and pupil.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
Studenti by se během rozsáhlé praxe ve škole měli seznámit především s různými pojetími výuky, s chodem a provozem školy, s učitelskou profesí a náplní práce učitele, s rolí učitele a žáka ve výchovném procesu a vzájemné interakci.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
Aim of the course -
The students will learn the general aspects of teaching as an interactive process between teaching and learning, various concepts of the role of teacher and pupil in the educational process, the teaching profession and the work of the teacher and the organizational operation of the school. Demonstrate the ability to theoretically reflect the psychological, socio-pedagogical and generally didactic aspects of education at the second stage of primary and secondary schools.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Studující se během průběžné praxe ve škole seznámí s obecnými aspekty výuky jako interaktivního procesu mezi vyučováním a učením, s různými pojetími rolí učitele a žáka ve výchovně-vzdělávacím procesu, s učitelskou profesí a náplní práce učitele a s organizačním provozem školy. Prokáží schopnost teoreticky reflektovat psychologické, sociálně pedagogické a obecně didaktické aspekty vzdělávání a výchovy na 2. stupni základních škol a středních škol.
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Literature -
Bendl, S., Kucharská, A. (Ed., 2008) Školní pedagogika a školní psychologie. Praha: PedF UK.
Průvodce portfoliem pedagogicko-psychologické praxe (v LMS Moodle)
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Bendl, S., Kucharská, A. (Ed., 2008) Školní pedagogika a školní psychologie. Praha: PedF UK.
Průvodce portfoliem pedagogicko-psychologické praxe (v LMS Moodle)
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Requirements to the exam -
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes: The graded course-unit credit requirements: active participation in reflexive seminars and submission of tasks assigned in the portfolio. The student has three attempts to fulfill the credit conditions (tests), two of which are corrective ones
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na reflexivních seminářích a odevzdání úkolů zadaných v portfoliu. Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné
Last update: Mojžíšová Jarmila, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Syllabus -
lesson observations
reflective analysis, together with teachers, teacher educators, peers
discussions with school management members
analysis of school documentation
interviews with teachers and pupils
if possible, assistant activities at school
collecting data for inquiry tasks, designated in connected reflective courses
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (22.12.2010)
pozorování vyučovacích hodin i mimo aprobační obory
reflektivní rozbory hodin s pedagogy fakulty, vyučujícími školy a se spolužáky
besedy se zástupci vedení školy
analýza školní dokumentace
rozhovory s vyučujícími školy a žáky
podle možností školy asistentské činnosti a další aktivity
zpracování badatelských úkolů zadaných v souvisejících kurzech pedagogická reflexe pedagogické praxe a psychologická reflexe pedagogické praxe