|
|
|
||
The course is dedicated to selected questions of a very young field of computer science didactics. It lacks research to show how computer science concepts are formed and developed in primary education children, pupils of lower and upper secondary schools.
The main attention in the course will be devoted to computer science didactics for basic schools with emphasis on teaching approaches to topics in the newly introduced compulsory subject "Informatics" in RVP ZV using available resources and aids including materials created in the PRIM project (imysleni.cz). The course will also use existing research on preconceptions and misconceptions of pupils with which we may encounter in the teaching of computer science topics.
The course builds on some of the questions addressed in the subjects "Didactics for Teaching Informatics and IT", "Methodical Approaches to the Development of Computer Science Thinking" and "Didactics of Algorithmization and Programming".
Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Each learner:
Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 0 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 hodin Samostudium literatury (za semestr) – 10 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) – 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 10 hodin
Plnění předmětu Seminární práce – 15 hodin Příprava na zápočet – 0 hodin Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Podmínky k zápočtu: 1. Aktivní účast a práce v seminářích. 2. Splnění zadaných úkolů v seminářích. Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2023)
|
|
||
Sborník DIDINFO2021. GLENN BROOKSHEAR, J. (2013) Informatika. Computer Press : Brno, 2013. Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) (Eds.) Andreas Bollin, Gerald Futschek. 15th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2022, Vienna, Austria, September 26–28, 2022, Proceedings. Slavik, J. et al. (2020) Reflexe a hodnocení kvality výuky. ZČU : Plzeň, 2020. Učebnice pro základní a střední školy – viz portál https://imysleni.cz/ucebnice Internetové zdroje podle doporučení vyučujícího Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2023)
|
|
||
1. Informatics as a teaching subject abroad. 2. Informatics at basic schools in the Czech Republic 3. Teaching approaches to the topic DATA, INFORMATION, MODELING at the 2nd year. primary school 4. Teaching approaches to the subject of ALGORITHMIZATION AND PROGRAMMING at the 2.st. primary school 5. Teaching approaches to the topic INFORMATION SYSTEMS at the 2.st. primary school 6. Teaching approaches to the topic DIGITAL TECHNOLOGY at the 2nd year. primary school 7. Specifics of Computing Education for Primary Education 8. Taxonomies of educational objectives Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|
|
||
Studijní opory: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=2342 jsou připraveny v podobě moodle kurzu, přístup ke kurzu bude sdělen studentům na první lekci Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (29.09.2024)
|
|
||
Each learner:
Last update: Černochová Miroslava, doc. RNDr., CSc. (10.09.2024)
|