SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Didactics of Algorithmization and Programming - OKNI3I022A
Title: Didaktika algoritmizace a programování
Guaranteed by: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 15 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. RNDr. Pavel Töpfer, CSc.
Teacher(s): PhDr. Martin Beneš
Pre-requisite : OKNI3I012A
Is pre-requisite for: OKNI3I032A
Annotation -
Teaching of algorithms and programming in primary and secondary schools. Tools and procedures for teaching algorithms and programming, comparison of programming languages. Comparing the quality of algorithms in terms of their time and space complexity. Practice of the teacher's work in the form of sample lesson preparations and practical outputs.
Last update: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (02.02.2022)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je připravit posluchače na jejich budoucí práci učitele informatiky, konkrétně na vedení výuky základů algoritmizace a programování na základních a středních školách.

Last update: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (27.01.2022)
Descriptors - Czech

Příprava na výuku

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky – 30 minut

Doba očekávané přípravy na 1 cvičení – 30 minut

Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe – 0 minut

Samostudium literatury (za semestr) – 2 hodiny

Práce se studijními materiály (za semestr) – 5 hodin

Plnění průběžných úkolů (za semestr) – 15 hodin

Plnění předmětu

Seminární práce – 20 hodin

Příprava na zápočet – 15 hodin

Příprava na zkoušku a zkouška – 0 hodin

Last update: Battistová Eva, PaedDr. (02.02.2022)
Course completion requirements - Czech

Předmět je zakončen zápočtem, který se uděluje za splnění úkolů zadávaných průběžně na cvičeních - příprava referátů a samostatných výstupů, vypracování domácích úkolů.

Last update: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (02.02.2022)
Literature - Czech

Učebnice pro základní a střední školy – viz portál https://imysleni.cz/ucebnice

Rámcové vzdělávací programy - viz https://revize.rvp.cz/

Příručky programovacích jazyků a další internetové zdroje podle doporučení vyučujícího

Last update: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (27.01.2022)
Syllabus - Czech

Obsah výuky algoritmizace a programování na základních a středních školách, revidované RVP-ZV a RVP-G.

Učebnice programování, programátorské soutěže, další relevantní zdroje informací na internetu.

Volba programovacího jazyka pro výuku, výběr vhodné podmnožiny jazyka, vývojová prostředí.

Algoritmus, zdůvodnění správnosti, porovnávání kvality různých algoritmů, kritéria výběru.

Časová a prostorová složitost algoritmu, asymptotická složitost, jejich praktický význam.

Výběr základních algoritmů, datových struktur a programovacích technik pro výuku na střední škole.

Samostatné výstupy všech účastníků - praktické procvičení výuky algoritmizace a programování.

Last update: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (02.02.2022)
Learning resources - Czech

Studijní opory:

https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=1910

Last update: Battistová Eva, PaedDr. (06.12.2019)
Learning outcomes - Czech

Studující

- seznámí se s obsahem výuky algoritmizace a programování na základních a středních školách v kontextu malé revize RVP-ZV a RVP-G
- dozví se o možnostech využití učebnic programování, programátorských soutěží a dalších relevantních zdrojů informací na internetu
- prodiskutuje volbu programovacího jazyka a výběr jeho vhodné podmnožiny pro výuku
- zopakuje si pojem algoritmu, zdůvodnění jeho správnosti, způsoby porovnávání kvality různých algoritmů
- seznámí se s pojmem časové a prostorové složitosti algoritmu, asymptotické složitosti a s jejich praktickým významem při návrhu programů
- vytvoří si výběr základních algoritmů, datových struktur a programovacích technik vhodných pro výuku programování na střední škole
- prostřednictvím samostatných výstupů si prakticky procvičí výuku algoritmizace a programování

Last update: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (09.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html