|
|
|
||
Subject opens an issues related to the possibilities of realizing methods of active social learning in work with adults. Demonstrates the methodological principles that can be used in personality social education institutions educating adults (staging methods, techniques aimed to value charts, psychosocial games). Students are adopting methods to create positive psychosocial climate in the group of adults. They are consolidateing social competencies needed for coping with stressful situations in your personal by workshop in personal life, in work and also in strengthen work with clients. Liseners are testing procedures on themself. Subsequently is being didactic analysis implemented techniques.
Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|
|
||
Aim of the course is to introduce the basic methods of social personality development. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|
|
||
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. 655 s. ISBN 80-7178-463-X. CANFIELD, J.; SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. 384 s. ISBN 80-7178-194-0. EYRE, L.; EYRE, R. Jak naučit děti hodnotám. Praha : Portál, 2000. 156 s. ISBN 80-7178-360-9 HOPPE, S.; HOPPE, H.; KRABEL, J. Sociálně psychologické hry pro dospívající. Praha : Portál, 2001. 197 s. ISBN 80-7178-434-6. KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem: zásady a cvičení. Praha : Portál, 1995. 151 s. ISBN 80-7178-032-4. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3 KOMÁRKOVÁ, R. aj. Aplikovaná sociální psychologie III: sociálně psychologický výcvik. Praha : Grada, 2001. 224 s. ISBN 80-247-0180-4. KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha : Galén, 2005. 297 s. ISBN 80-7262-347-8 PORTMANNOVÁ, R.; SCHNEIDEROVÁ, E. Hry zaměřené na zvýšení koncentrace a uvolnění. Praha : Portál, 1995. 71 s. ISBN 80-7178-043-X. VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. Jinočany : H+H, 1998. 181 s. ISBN 80-86022-41-2. VÝROST, S.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I. Praha : Portál, 1998. 383 s. ISBN 80-7178-269-6. VÝROST, S.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie II. Praha : Grada, 2001. 260 s. ISBN 80-247-0042-5. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|
|
||
- minimální účast 100 % (nižší účast je akceptována pouze při doložených vážných důvodech a po předchozím projednání s vyučujícím. V tomto případě může být pro úspěšné splnění předmětu vyžadována písemná práce nebo aktivita při hodině navíc), - vypracování referátu na dané, předmětu příslušné, téma nebo - příprava a prezentace sociálně psychologické techniky (hry) Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (14.07.2016)
|
|
||
1. Creating a positive psychosocial climate in children and youth group. 2. Workshop - strengthening the social skills needed to cope with stressful situations in personal life, in educational work and aslo in work with clients. 3. Socio-ethical dramatic games usable within broker of educational programs. Last update: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (12.05.2015)
|