The aim of the course is to deepen the students knowledge in the field of prevention, treatment and research of the use of addictive substances and other forms of potentially addictive behaviour, their impact on an individual and on the society and on social reintegration of people who suffer as a result of such forms of behaviour. The course is based on the concept of an interdisciplinary field of addictology which shows itself in the effort in interlinking of new findings about the causes and development of addictive behaviour from the field of medicine, psychology, sociology and social work.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (31.05.2015)
Předmět prohloubuje znalosti studentů z oblasti prevence, léčby a výzkumů užívání návykových látek a jiných forem potenciálně závislostního chování, jejich dopadů na jedince a na společnost a na sociální reintegraci osob, které v důsledku takových forem chování strádají. Předmět vychází z koncepce interdisciplinárního oboru adiktologie, což se projevuje v úsilí o propojování nových poznatků o příčinách a rozvoji závislého chování z oboru medicíny, psychologie, sociologie a sociální práce.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (31.05.2015)
Aim of the course -
The aimof the course is to deepen students' knowledge in the field of prevention, treatment and research of drug abuse and other forms of potentially addictive behavior and their impact on individuals and on society and social reintegration of persons who due to such forms of behavior are suffering.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (31.05.2015)
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů z oblasti prevence, léčby a výzkumů užívání návykových látek a jiných forem potenciálně závislostního chování, jejich dopadů na jedince a na společnost a na sociální reintegraci osob, které v důsledku takových forem chování strádají.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (30.07.2014)
Literature -
KALINA, K. Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup. 1. vyd. Praha : Úřad vlády ČR, 2003. 2 sv., 319, 343 s. ISBN 80-86734-05-6.
KALINA, K. a kol. Základy klinické adiktologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 392s. ISBN: 978-80-247-1411-0.
NEŠPOR, K. Návykové chování a závislost. Praha : Portál, 2003. 151 s. ISBN 80-7178-831-7.
Protidrogová strategie EU na období 2013 - 2020. Úřední věstník Evropské unie, 2012.
Adiktologie: odborný časopis pro prevenci, léčbu a výzkum závislostí. ISSN 1213-3841.
NEŠPOR, K., CZÉMY, L., PERNICOVÁ, H. Problémy s návykovými látkami ve školním prostředí - časná a krátká intervence. Sportpropag, Praha, 1998. 108 s.
ROTGERS, F. a kol. Léčba drogových závislostí. Praha: Grada, 1999. 260 s. ISBN 80-7169-836-9.
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61)
SANANIM. O drogách [online]. [vid. 2015-05-31]. Dostupné z: http://www.odrogach.cz/.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
KALINA, K. Drogy a drogové závislosti: mezioborový přístup. 1. vyd. Praha : Úřad vlády ČR, 2003. 2 sv., 319, 343 s. ISBN 80-86734-05-6.
KALINA, K. a kol. Základy klinické adiktologie. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 392s. ISBN: 978-80-247-1411-0.
NEŠPOR, K. Návykové chování a závislost. Praha : Portál, 2003. 151 s. ISBN 80-7178-831-7.
Protidrogová strategie EU na období 2013 - 2020. Úřední věstník Evropské unie, 2012.
Adiktologie: odborný časopis pro prevenci, léčbu a výzkum závislostí. ISSN 1213-3841.
NEŠPOR, K., CZÉMY, L., PERNICOVÁ, H. Problémy s návykovými látkami ve školním prostředí - časná a krátká intervence. Sportpropag, Praha, 1998. 108 s.
ROTGERS, F. a kol. Léčba drogových závislostí. Praha: Grada, 1999. 260 s. ISBN 80-7169-836-9.
Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy na období 2009 - 2012 (čj. 37/2009-61)
SANANIM. O drogách [online]. [vid. 2015-05-31]. Dostupné z: http://www.odrogach.cz/.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
Requirements to the exam -
Credit requirements: the test - open and closed questions (min. 75%). For graded credit it is possible to use three attempts.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
Úspěšné absolvování testu-otevřené i uzavřené otázky (min. 75%). Pro klasifikovaný zápočet je možné využít tři pokusy.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (29.09.2016)