|
|
|
||
The goal of the course is to connect didactic theory (both general and subject specific) with students' individual conceptions and their expectations, including the use of practical situations (simulated exercises, analysis of videos of lessons, etc. ). It is a continuation of the courses of Mathematics Education I and II.
Last update: STEHLIKO (29.07.2018)
|
|
||
Online výuka bude probíhat v době rozvrhu na adrese: https://el.lf1.cuni.cz/dm2 Úkoly budou zadávány prostřednictvím Moodle. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. (http://mdisk.pedf.cuni.cz/SUMA/MaterialyKeStazeni/PublikaceKnihy/25KapitolZDM.pdf) VONDROVÁ, Naďa. Didaktika matematiky pro učitele jako nástroj zvládání kritických míst matematiky. Praha: PedF UK, 2019. Článek: Propedeutika analytické geometrie v rovině (Moravcová, Kaňková) - online http://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/01/Propedeutika-analytick%C3%A9-geometrie-v-rovin%C4%9B.pdf Práce s kartézskou soustavou (Moravcová, Robová, Kaňková) - metodický námět jako součást publikace Náměty na aktivity rozvíjející matematickou gramotnost (PedF UK, 2019) - online: http://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/N%C3%A1m%C4%9Bty-na-aktivity-rozv%C3%ADjej%C3%ADc%C3%AD-matematickou-gramotnost.pdf Kol. autorů. Podíl učitele matematiky na tvorbě ŠVP. Materiály k projektu ESF. 1. vyd. Praha : JČMF, 2006. s. 1-31 (online https://www.suma.jcmf.cz/news/texty-z-projektu-esf-podil-ucitele-matematiky-zs-na-tvorbe-svp/). Časopisy pro učitele matematiky (Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika).
Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (26.10.2020)
|
|
||
Docházka (neúčast bude nahrazována náhradní prací). Průběžné plnění úkolů v Moodle. V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě: b) bude organizována online výuka v Adobe Connect nebo MS Teams, přičemž bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta. Zkouška má dvě části: a) Písemná část se bude týkat pojmů, probíraných ve všech třech kurzech didaktiky matematiky. b) Ústní část z látky probírané v DM3. Last update: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (06.09.2020)
|
|
||
1. Statistics and data handling – didactic approaches, pupils' problems, diagnosis of knowledge. 2. Goniometry and trigonometry – didactic approaches, pupils' problems, diagnosis of knowledge. 3. Analytic geometry – didactic approaches, pupils' problems, diagnosis of knowledge. 4. Limits, derivatives, integrals – didactic approaches, pupils' problems, diagnosis of knowledge. 5. Miscelaneous. Last update: STEHLIKO (29.07.2018)
|