|
|
|
||
The subject is focused on current findings from the point of view of the benefits of movement in relation to children's development and health, on the understanding of basic terms from the 1st area of RVP PV and on their practical application in movement activities of specific kindergartens and on innovations in the support and management of movement activities of preschool children.
Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
The aim of the course is to expand and consolidate knowledge for the management and support of movement activities in preschool age in kindergarten, and to be able to evaluate them. Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Předmět je hodnocen 3 kredity Časová zátež na studenta odpovídá 90 hodinám. Přímá výuka : 9 hodin Příprava na klasifikovaný zápočet 41 hodin Samostudium 40 hodin Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Příprava 1 vyučovací jednotky tématicky zaměřené (losované téma) s rozpracováním jednotlivých částí (motivace, říkanky, písničky zapracované do pohybové realizace): - vypracovat - realizovat (i v jednotlivých částech) - popsat sebereflexi všech částí - připravit video z jedné vybrané pohybové realizace Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Dvořáková, H. K pohybové gramotnosti vlastní akivitou dítěte. Speciál pro mateřské školy 5/2019, s. 4 - 7. DVOŘÁKOVÁ Hana a STRAKOVÁ Marie 2018 Jak učit pohybové dovednosti - vyučovací styly v mateřské škole. In: Prostor pro primární a preprimární pedagogy. Sborník příspěvků z konference konané v Liberci 18. a 19. 10. 2018, Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Katedra primárního vzdělávání ISBN 978-80-7494-463-5. https://kpv.fp.tul.cz/konference-2018/ppppp DVOŘÁKOVÁ, Hana, 2011. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN ISBN 978-80-86307-88-6. DVOŘÁKOVÁ, Hana, 2011. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-819-7. Dvořáková, H., Baboučková, V. Růst a motorická výkonnost předškolních dětí v roce 2010 a v generačním posunu. Praha: PedF UK, 2014. CHRUDIMSKÝ, J., ŠIMŮNKOVÁ, I., NOVOTNÁ, V., PANSKÁ, Š., ČERNÁ, J. Gymnastická terminologie. Praha. UK FTVS. 2013. Multimediální učební text. CD- ROM. ISBN 978-80-87647-00-4. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149.html ChHRUDIMSKÝ, Jan, KRIŠTOFIČ, Jaroslav, MAREK, Jaroslav, VORÁLKOVÁ, Jitka, Gymnastika v obrazech - multimediální učebnice. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149.html KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely. Praha: ISV. Tělovýchova, 2000. ISBN 80-858-6654-4. KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4. NOVOTNÁ, V. PANSKÁ, Š., ŠIMŮNKOVÁ, I. Rytmická gymnastika a pohybová skladba. Praha. UK FTVS. 2011 DVD. ISBN-978-80-86317-83-0. grant FRVŠ 1003, https://ftvs.cuni.cz/FTVS-149-version1-rytmicka_gymnastika_a_pohybova.pdf SKOPOVÁ, Marie, ZÍTKO. Miroslav. Základní gymnastika. https://ftvs.cuni.cz/FTVS-1323-version1-zakladni_gymnastika.pdf Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
1. Přínosy pohybové aktivity - současné poznatky. 2. Základní pojmy z oblasti tělesné výchovy, které jsou uvedeny v RVP PV. Možnosti rozvoje a podpory požadavků RVP PV v MŠ - hodnocení podmínek a činností. 3. Současné trendy ve zvládání a podpoře individuality dítěte v pohybových aktivitách. 4. Podpora vlastní aktivity dítěte, duševní aktivity, kreativity, rozhodování apod. v procesu pohybových činností. 5. Využití didaktických stylů a dalších inovativních metod. Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
The student designs an exercise program for preschool education and implements it in kindergarten. Based on self-reflection, the student evaluates the success or determines the shortcomings of his own program and suggests the necessary adjustments. Last update: Panská Šárka, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|