|
|
|
||
|
Předmět má za cíl uvést studentky a studenty do pedagogické psychologie jako jedné z věd o výchově. Pozornost bude zaměřena na klíčové koncepty spojené s učením a učitelstvím, a to zejména s důrazem na specifika předškolního období a na přípravu na školní věk. Seznam témat je uveden v sylabu. Předmět je realizován jednak přednáškami, ale předpokládá se také samostatná četba doporučené literatury a individuální či skupinové plnění průběžných úkolů, které směřují k aplikaci vykládaných témat. Last update: Švamberk Šauerová Markéta, doc. PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN:978-80-262-0174-8 Last update: Švamberk Šauerová Markéta, doc. PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Zkouška se koná písemnou prací, která pokrývá probíraná témata, studenti zpracují po diskusi o tématu a zasílají na mail vyučující. Last update: Švamberk Šauerová Markéta, doc. PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Témata: Last update: Švamberk Šauerová Markéta, doc. PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
|
||
|
Studujicí: - diskutuje o souvislostech pedagogické psychologie s dalšími vědními disciplínami - popíše vývoj představ o výchově dítěte - diskutuje o socializaci dítěte v prostředí rodiny a mateřské školy - vyjmenuje základní principy a předpoklady rozvoje osobnosti dítěte - vyjmenuje základní předpoklady školní úspěšnosti - definuje učení, typy a základí teorie učení - diskutuje o sociálním kontextu učení - předvede v modelové siutace vybrané prvky pedagogické komunikace (popisný jazyk, empatická reakce) - vyjmenuje zásady efektivní pedagogické komunikace - objasní základní vztahy rodiny a školy v historickém kontextu i aktuální společnosti - vyjmenuje základní postupy autodianostiky učitele - charakterizuje základní předškolní a školní instituce
Last update: Švamberk Šauerová Markéta, doc. PhDr., Ph.D. (08.09.2025)
|
