|
|
|
||
Students will be introduced during the course on issues of pre-primary education abroad. The course introduces students to the basic types of systems of pre-school education and early care abroad in the context of educational and social policy settings of the respective countries and the European Union. The course offers a deeper insight into the specifics of the functioning of the given systems on the example of selected model countries and thematic problems of the pre-school education in the given countries. The aim of the course is to lead students to a deeper understanding and reflection of selected problems of pre-school education, which are related to the specifics of setting the given models of pre-school education abroad. The aim of the course is to find inspiration for own pedagogical work and the direction of Czech pre-school education. Part of the course will be working with international studies, video demonstrations of preschool work from selected countries, working with up-to-date country information and their models published on the European Commission, OECD, UNESCO, DECET and other international organizations.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (19.12.2018)
|
|
||
Uvedeni pro problematiky modelů preprimárního vzdělávání v zahraničí a seznámení se základními typy systémů předškolního vzdělávání a rané péče v zahraničí v kontextu nastavení vzdělávací a sociální politiky daných zemí a Evropské unie. Cílem kurzu je vést studenty k hlubšímu pochopení a reflexi vybraných problémů předškolního vzdělávání, které se pojí se specifiky nastavení daných modelů předškolního vzdělávání v zahraničí. Záměrem kurzu je nacházet inspirace pro vlastní pedagogickou práci i směřování českého předškolního vzdělávání. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Vyčíslení studiní zátěže: 2 kredity
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Základní studijní literatura EUROPEAN COMMISSION/EACEA/EURYDICE/EUROSTAT. Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe. 2014 Edition. Eurydice and Eurostat Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014. OECD. Starting Strong IV: Monitoring Quality in Early Childhood Education and Care, OECD Publishing, Paris, 2015. DOI: http://dx.doi.org/10.1787/9789264233515-en SYSLOVÁ, Z., BORKOVCOVÁ, I., PRŮCHA, J.. Péče a vzdělávání dětí v raném věku. Komparace české a zahraniční studie. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014. ISBN 987-80-7478-354-8.
Doporučená studijní literatura BRAY, M., ADAMSON. B., MASON, M. Comparative Education Research. Approaches and Methods. CERC Studies in Comparative Education 19. Hong Kong: University of Hong Kong, CERC, Springer, 2007. ISBN 978-1-4020-6188-2. OECD. Starting Strong III: A Quality Toolbox for Early Childhood Education and Care. OECD, 2012. ISBN 978-92-64-12325-0. PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7 VÁŇOVÁ, M. Teoretické a metodologické otázky srovnávací pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1998. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (19.12.2018)
|
|
||
- přednáška - individuální a skupinové studium odborných textů v češtině i angličtině - videoanalýza - diskuse, reflexe aktuálních témat Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Studenti budou v rámci prvního setkání seznámeni se základními informacemi k organizaci kurzu a povinnostem jeho plnění. Úvodní setkání bude věnováno klíčovým informacím k modelům preprimárního vzdělávání v Evropě. V návaznosti na ně budou studenti plnit individuální úkoly zadané v on-line kurzu v Moodle (práce s texty k jednotlivým tematickým obsahům kurzu – analýza studijních materiálů, vypracování otázek a úkolů zadaných vyučujícím). Druhé setkání bude zaměřeno na reflexi individuálních úkolů studentů v Moodle a prohloubení znalostí studentů v problematice kurzu.
Kurz bude zakončen ústní zkouškou. Zkouška bude zaměřena na znalosti studenta v oblasti modelů preprimárního vzdělávání v zahraničí a jeho orientovanost ve vybraných problémech předškolního vzdělávání v zahraničí (obsah přednášek, studijních materiálů v Moodle a povinné literatury).
Podmínkou splnění kurzu je účast na kontaktní výuce, splnění úkolů v Moodle a složení zkoušky. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (19.12.2018)
|
|
||
Kurz je zakončen ústní zkouškou. Studenti přečtou 2 tituly z navržené literatury a splní úkoly stanovené v rámci přímé výuky. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (26.01.2022)
|
|
||
Studijní opory jsou pro studenty ve formě Moodle kurzu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5024. Kód k přihlášení studenti obdrží na prvním setkání kurzu. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (26.01.2022)
|