|
|
|
||
Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky řízení mateřské školy. Získají potřebné znalosti pro tvorbu koncepčního rámce školy, seznámí se s dalšími požadavky, které jsou na vedoucí pracovníky matřeských škol kladeny, a to zejména v oblasti personální, finanční a public-relations. Tyto poznatky dokážou uplatnit v praxi, např. při sestavování koncepce školy či podávání grantové žádosti.
Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky řízení mateřské školy. Získají potřebné znalosti pro tvorbu koncepčního rámce školy, seznámí se s dalšími požadavky, které jsou na vedoucí pracovníky matřeských škol kladeny, a to zejména v oblasti personální, finanční a public-relations. Tyto poznatky dokážou uplatnit v praxi, např. při sestavování koncepce školy či podávání grantové žádosti. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže_ Studijní zátěž: 3 kredity. Přímá výuka: 8h; vypracování seminární práce 35h; plnění úkolů v Moodle 31h.
Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (10.01.2022)
|
|
||
Základní studijní literatura LHOTKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I., TURECKIOVÁ, M. Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7478-349-4. SYSLOVÁ, Z. Jak úspěšně řídit mateřskou školu. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-976-0. TROJANOVÁ, I. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-656-3.
Doporučená studijní literatura Časopis Řízení školy, Wolters Kluwer, ISSN 1214-8679. Časopis Poradce ředitelky mateřské školy, Forum, ISSN 1804-9745. Sbírka zákonů – vybrané právní předpisy Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (03.05.2017)
|
|
||
Přednáška, řešení modelových situací, samostatná práce v prostředí Moodle. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
1. Ředitelka MŠ – role, možnosti a odpovědnosti; motivace studentek k funkčnímu postupu. 2. SWOT analýza školy; strategický plán jako východisko pro zpracování rozvojové koncepce. 3. Konkurz na ředitelku MŠ – náležitosti, průběh, sebeprezentace; jmenování do funkce. 4. První kroky v nové funkci, orientace v novém prostředí a nové roli. 5. Pracovně právní předpisy a personalistika. 6. Řízení pracovního výkonu; kontrola, hospitace. Formování pedagogického sboru. Vztahy na pracovišti. 7. Školské právo, dokumentace školy, výkaznictví. 8. Rozpočet školy a jeho správa. Fundraising, projektový management. 9. Vztahy se zřizovatelem, s dalšími subjekty, s rodiči (public relations a marketing školy). 10. Autoevaluace školy. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu je aktivní účast na setkáních a zapojení do skupinového řešení modelových situací. Dále bude nutné vypracovat seminární práci podle zadání - vytvoření fiktivního návrhu grantové žádosti. Práce bude klasifikována a hodnocena podle kritérií: Soulad se zadáním vyhlášení grantového projektu. Obsahové a formální zpracování. Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (20.01.2021)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5023 Last update: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (13.01.2022)
|