|
|
|
||
The aim is to inspect the specifics of the educational needs of children from socially disadvantaged environment in the context of pre-school education (primary and transition to the stage). The course acquaints students with the possibilities of support for these children, their families and pedagogues of pre-school facilities in the Czech Republic, as well as with the available methodical materials aimed at educating this target group of children (Czech and foreign provenance materials). The course emphasizes the inclusive measures and support a child by the teacher as well as a comprehensive approach aimed at equalizing educational opportunities for children from disadvantaged backgrounds in preparation for primary school.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (14.10.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je nahlédnout specifika vzdělávacích potřeb dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v kontextu předškolního vzdělávání (i přechodu na primární stupeň) Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Výuka bude probíhat prezenčně dle rozvrhu v SIS, popř. distančně v případě nařízení PedF UK zohledňujícím epidemiologické podmínky. Distanční výuka probíhá v MS Teams na odkazu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aa8c9a352589f45b2853e51cdb71da5bb%40thread.tacv2/conversations?groupId=8b521746-c596-4a1f-a668-30b45f149a69&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d. Přístup do týmu získají studenti od vyučující na začátku semestru. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Kurz bude zakončen ústní zkouškou. Zkouška bude zaměřena na znalosti studenta v oblasti podpory pro děti se sociálním znevýhodněním (obsah přednášek, studijních materiálů v Moodle a povinné literatury) a reflexi praktického úkolu realizovaného v půrběhu semestru v MŠ (předškolním zařízení), kde student působí jako pedagog. Podmínkou splnění kurzu je splnění úkolů v Moodle (povinné odevzdat úkoly ve stanovených termínech) a složení zkoušky (studenti mají možnost zkoušku opakovat ve 2 opravných termínech). Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura BOOTH, T., AINSCOW, M. a D. KINGSTON. Index for inclusion. Developing play, learning and participation in early years and childcare. CSIE, 2006. EACEA, Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Praha: ÚIV, 2010. ISBN 978-92-9201-025-6. LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbora a Tereza LINHARTOVÁ. Děti s odlišným mateřským jazykem v mateřských školách. Praha: Meta, 2014.
Další studijní literatura Další doporučená literatura a studijní materiály budou pro studenty zveřejněny v on-line kurzu v Moodle. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Kurz bude zakončen ústní zkouškou. Zkouška bude zaměřena na znalosti studenta v oblasti podpory pro děti se sociálním znevýhodněním (obsah přednášek, studijních materiálů v Moodle a povinné literatury) Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Specifika vzdělávacích potřeb dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v kontextu předškolního vzdělávání Přechod žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na primární stupeň Možnostmi podpory pro děti, jejich rodiny a pedagogy předškolních zařízení v České republice Dostupné metodické materiály zaměřené na vzdělávání této cílové skupiny dětí (materiály české i zahraniční provenience). Komplexní přístup zaměřený na vyrovnávání vzdělávacích příležitostí dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí při přípravě na primární školu.
Inovace předmětu byla podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|