|
|
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (12.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (15.09.2023)
Cílem předmětu je vybavit studentky a studenty znalostmi o konceptu globální občanství, podnítit je k diskuzi o jeho různých formách a o tom, jak se mohou promítnout do nastavení mysli i jednání lidí, vybavit je schopnostmi implementovat inovativní výukové strategie a metody, které umožní začlenit aktuální globální témata do výuky žáků na 1. stupni ZŠ a vytvořit prostor pro diskuzi nad aktuálními příležitostmi i výzvami ve vzdělávání v českém i globálním kontextu. |
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (13.09.2023)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 80 hodinám.
|
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (12.09.2023)
Adamková, B., a kol. Odvaha nerůst. Metody neformálního vzdělávání pro sociálně-ekologickou transformaci. Pavel Pražák – Nakladetelství Magda, 2022. Andreotti, V. 2006. Soft versus Critical Global Citizenship Education, In Policy and Practice: A Development Education Review, edited by S. McCloskey, 3(2006): 40−51. London: Palgrave Macmillan. Bilská et al. Filozofie pro děti – Praktická příručka s lekcemi do hodin. Praha: Člověk v tísni o.p.s. (Varianty), 2022. Stará, J. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016. Voštová, Z. & Nesvadbová, N. Jak pracovat s emocemi dětí při výuce o změně klimatu. Futuropolis: škola emancipace, 2022. https://futuropolis.cz/prispevek/jak-pracovat-s-emocemi-deti-pri-vyuce-o-zmene-klimatu/ Další zdroje: Voštová, Z. Environmentální žal jako posel frustrace i naděje. Tedx Talks. https://futuropolis.cz/prispevek/jak-pracovat-s-emocemi-deti-pri-vyuce-o-zmene-klimatu/ Portál jsns.cz: https://www.jsns.cz/ Portál globální rozvojové vzdělávání: https://globalnirozvojovevzdelavani.cz/ |
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (13.09.2023)
Výuka klade důraz na kolaborativní, diskuzní a badatelské výukové metody a techniky. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Main themes of lectures and seminars: 1. Subject and methods of comparative education 2. Educational outcomes of students in a comparative perspective 3. Introducing changes to schools following changes in legislation (eg, support for inclusive practices) 4. Ensuring fair access to education 5. Global development education and training for sustainable development 6. Changes in co-operation with parents and other actors in education 7. Working with refugee families 8. Working with students with socio-cultural disadvantages 9. Collaboration of teachers with doctors, special educators, psychologists 10. Collaboration of elementary schools and preschool facilities |
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (13.09.2023)
1) Aktivní účast na cvičeních a příprava na ně. V případě jedné neúčasti bude vypracován náhradní úkol. 2) Výběr dvou ze tří úkolů, které se zaměřují na klíčová témata cvičení. Odevzdání v Moodle v požadované kvalitě nejpozději týden po ukončení výukové části semestru – tj. do 12. 1. 2024. |
|
||
Last update: Mgr. Blanka Zemanová (13.09.2023)
Moodle předmětu – https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5711 V Moodle jsou dostupné studijní materiály i zadání úkolů. |