|
|
|
||
Assistive Practice in Field Didactics II is a course in which the student deepens his / her didactic practical experience from didactics, which are co-requisites or prerequisites of this course.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Studijní zátěž: přímá výuka a praxe: 12 hodin reflexe: 12 hodin samostudium, příprava na praxi: 26 hodin úkol v Moodle: 8 hodin Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (05.06.2023)
|
|
||
Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkoly zadané vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do kurzu v moodle k tomuto předmětu zřízenému. Zápočet získají studenti po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím paralelky.
dr. G.Babušová předá základní informace na online schůzce 20.2.2025 17:1 - 20:10, link bude zaslán. Last update: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (27.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí,
Doporučená literatura: Slavík, J., Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2. Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
Praxe Reflexe Příprava na asistentskou praxi Úkoly v moodle Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
|
|
||
The aim is to acquire these skills not only in specific field didactics, but to integrate them across school lessons. During the assistive practice, the student performs various activities. In the range of 0/1, in-service training at elementary school, the assistant teacher's activities, verifies specific didactic practices in their own teaching experience. Every student's activity is self-reflective and the teacher reflects at the end of the lesson. Throughout the course and organisation of the practice the student keeps records in the form of a reflective journal. The student chooses "own" school and her 1st st. Elementary School and a teacher who will practice the assistive practice. In the range of 0/1, students complete the tasks of the subject-specific didactic courses, which are the co-requisites of Assistive Practice I (Didactics of Development of Initial Literacy with Practice II, Didactics of Mathematics I and Knowledge of Nature with Didactics II). The intention is that students can use their practical experience in the teaching of individual subjects in the development of their theoretical and didactic knowledge. Detailed instructions for organizing the course and completing the course will be specified by the guarantor of the SP Teacher of 1st st. Primary School and Head of KPPg through a public notice on the KPPg website and in the SIS. Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16651 Last update: Marešová Zuzana, Mgr. (20.02.2025)
|