|
|
|
||
This course follows the course, Personality and Social Education I. It focuses on three basic areas in pre-service teacher - personality, social and moral development. Its main goal is to further deepen the level of self-recognition of students , their ability to reflect and self-reflection, to equip them with the basic knowledge and skills necessary for their realisation of the goals and contents of personality and social education with students in primary school. It allows students to reflect their past experience of working with the children's group / class and its management. The course is therefore the course is in line with the concept of the cross-curricular theme of Personality and Social Education in the Framework Educational Program. It is accomplished by alternating self-enjoyable activities and their reflections in the group. He uses mainly methods of psychosocial training, methods of RWCT, dramatic education, psychotherapy and method of situational analysis.
Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (01.02.2021)
|
|
||
Jeho hlavním cílem je dále prohlubovat úroveň sebepoznání studenta, jeho dovednost reflexe a sebereflexe, vybavit ho základními znalostmi a dovednosti potřebnými pro plánování, realizaci a reflexi výuky OSV v primární škole. Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Studijní zátěž: přímá seminární výuka: 8 hodin plnění průběžných úkolů: 20hodin samostudium: 22hodin Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
- účast na obou prezenčních popř. online blocích seminární výuky, jednu účast lze v odůvodněných případěch po dohodě s vyučující nahradit úkolem v rozsahu výukového bloku - respektování pravidel skupiny - splnění 2 úkolů ve stanoveném termínu Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Povinná literatura: VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4473-5. REITMAYEROVÁ, E.; BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-0988-1. Doporučená literatura: HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2005. HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9. KASÍKOVÁ, H. Učíme se spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 8023967703 KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 80-901873-7-4. MACHALÍKOVÁ, J., MUSIL, R. Praha: Improvizace ve škole. Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-120-7. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5. LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál. 1999. ISBN 80-7367-176. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0530-2. www.odyssea.cz Last update: Váňová Michaela, MgA. (31.01.2022)
|
|
||
Semináře jsou charakteristické střídáním sebezážitkových aktivit a jejich reflexí ve skupině. Využívá především metod psychosociálního výcviku, zážitkové pedagogiky, dramatické výchovy a metodu analýzy situací a diskuse. Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
Topics:
Last update: Váňová Michaela, MgA. (31.01.2022)
|
|
||
Moodle link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17321 klíč: bude sdělen na 1.semináři Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|
|
||
ve vztahu ke Kompetenčnímu rámci alsolventa učitelství přispívá seminář k budování zejména následujících kompetencí: 1.1., 3.1., 3.2., 4.2., 6.1
Last update: Krčmářová Tereza, PhDr., Ph.D. (31.01.2025)
|