|
|
|
||
The course is aimed at preparing students for their entry into teaching practice in the field of teaching mathematics. Students are introduced to the theory of cognition in arithmetic and didactics of basic arithmetic operations.
Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Otevřít studentům svět didaktiky matematiky v úzkém propojení na jejich osobní zkušenosti ve vyučování matematice (provázat teorii se zkušenostmi z předmětu Asistentská praxe k oborovým didaktikám I). Porovnat historický vývoj některých matematických pojmů se současným zaváděním těchto pojmů v učebnicích matematiky. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
přímá výuka - 3 setkájní - 12 hodin příprava na setkání, celkem 6 h čtení odborné literatury 12 h zpracování seminární práce - portfolia - 24 h průběžné úkoly - 6 h Předpokládané časové zatížení studentů je celkem 60 h Materiály ke studiu jsou vloženy do kurzu v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16166 Last update: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (16.03.2024)
|
|
||
Požadavky pro splnění předmětu jsou prodiskutovány na orvním setkání při výuce. 2 kredity = cca 50 hodin práce studenta Požadavky k zápočtu v letním semestru akademického roku 2022/2023 4. Předmět bude uzavřen zápočtem formou kolokvia (diskuse nad zpracovanými tématy). Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Hejný, M. a kol. (1990) Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava : SPN. Hejný, M., Stehlíková, N. (1999): Číselné představy dětí. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Hejný, M.: Záporná čísla. In: (Eds.) (2004) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, s. 327-342. Hejný, M. Kuřina, F. (2009). Dítě, škola a matematika: Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha : Portál. Hejný, M. (2014): Vyučování orientované na budování schémat - Aritmetika 1. stupně ZŠ, Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Tichá, M. (1998) Jak žáci chápou slovní úlohy se zlomky. In (Eds.) M. Ausbergerová, J. Novotná: Plzeň : 6. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. JČMF, s. 133-138. Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ
Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Ve výuce didaktické komentování úloh, diskuse o didaktických i matematických jevech Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Obsah: 2. Sémantické modely čísla a sématické ukotvení čísla .Řešení a tvorba slovních úloh. Antisignál. 3. Aditivní operace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy. Multiplikativní operace. Last update: Slezáková Jana, PhDr., Ph.D. (30.01.2023)
|