|
|
|
||
The course combines a lecture and a reading workshop.Students bring children's books to the seminar, which they choose from a list of recommended reading. They read these books in the seminar (at least 20 minutes). Reading books is preceded by mini-lessons (often in the form of working with a common text) focused on reflecting on the reading experience, on some of the reading strategies (eg. anticipation, summarizing, asking questions, etc.) and on different ways of keeping reading records (eg. double diary). Subsequently (based on the assigned tasks) they discuss the read in pairs, present their books in the plenary (they recommend each other) and talk about what they found out about their book during the task. The main goal of the seminar is for students to experience how Reading Workshops take place, how to work with reading experiences in the classroom, to read contemporary Czech and world literature for children, to be able to think and talk about it - and all this with regard to their future pupils.
Last update: Palacká Ina, Mgr. (28.01.2023)
|
|
||
Materiály ke kurzu v Moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11953
Vyčíslení studijní zátěže: 8 hod přímá výuka 28 hod samostudium studijních materiálů 22 hod zpracování závěrečné práce a příprava na zkoušku Celkem 58 hodin
Last update: Palacká Ina, Mgr. (15.03.2023)
|
|
||
- aktivní účast v semináři - seznam 10 přečtených knih z literatury pro děti (přibližně polovinu vybrat z doporučeného seznamu) - odevzdané 3 zázánamy z četby (dle zadaných kritérií) - zpracovat reflexi záznamů z četby. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
Bettelheim, Bruno. Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2000. 335 s. Edice 21; sv. 14. ISBN 80-7106-290-1. Mandys, Pavel a kol. 2 x 101 knih pro děti a mládež: nejlepší a nejvlivnější knihy. 1. vyd. V Praze: Albatros, 2013. 430 s. ISBN 978-80-00-03336-5. Children’s Literature in Education: https://link.springer.com/journal/10583/volumes-and-issues
Tipy na dobré čtení pro děti (rozděleno podle věku, respektive třídy): https://ctenidetem.knihovny.cz/ Pomáháme školám k úspěchu – Pedagogické inspirace: https://www.kellnerfoundation.cz/pomahame-skolam-k-uspechu/pedagogicke-inspirace Mravenčí chůva – Online magazín o knihách pro děti: https://mravencichuva.cz/ Nakladatelství dětské literatury: Albatros (https://www.albatros.cz/), Baobab (https://www.baobab-books.net/), Meander (https://www.meander.cz/) Zlatá stuha: http://www.zlatastuha.cz/cs - Pro Vás obzvláště atraktivní sekce „Pro školy“, v níž najdete také metodické listy: http://www.zlatastuha.cz/cs/pro-skoly Nejlepší knihy dětem: https://www.nejlepsiknihydetem.cz/ Nejlepší knihy dětem: https://www.nejlepsiknihydetem.cz/
Last update: Palacká Ina, Mgr. (28.01.2023)
|
|
||
Témata: 13. února 2023 Příběhy jako způsob poznávání světa, exkurz do narativní psychologie; sociologie dětského čtenářství; čtenářská gramotnost a strategie Tematická a žánrová mapa literatury pro děti; vztah textu a ilustrace Vytváření čtenářských biografií, záznamy z četby a dílna čtení v praxi
15. března 2023 Poezie pro děti, její tradiční, moderní a experimentální linie; význam jazykové hry v rozvoji dětské představivosti Pohádky, jejich znaky a typologie Dílna čtení v praxi Last update: Palacká Ina, Mgr. (28.01.2023)
|
|
||
Po absolvování tohoto předmětu bude student schopen:
Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.01.2025)
|