|
|
|
||
Expanding the repertoire of recital compositions with didactic use. Transposition of songs into other keys, creation of overtures, interludes and endings of songs. Contemporary singing in the interpretation of songs. Preparing for a public instrument play.
Last update: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.10.2019)
|
|
||
Spojení praktických nástrojových dovedností s osobitým přístupem ke studovaným skladbám na základě formujících se hudebně teoretických znalostí. Směřování k esteticky hodnotné interpretaci hudebních děl, jejímž předpokladem je zvládnutí přiměřené úrovně klavírní techniky, osvojení přednesové kultury, tempové i formální výstavby. Emocionální přínos interpreta. Schopnost improvizace doprovodů k lidovým a umělým písním. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (21.04.2019)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na výuku-studium repertoáru a rozvoj improvizačních dovedností 60 hodin Práce se studijními materiály 15 hodin Plnění předmětu Příprava na zápočet 15 hodin Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Povinná literatura: PECHÁČEK, S. Hra písní na klavír. Praha: Univerzita Karlova – Pedagogická fakulta, 1999. 76 s. ISBN 80-86039-96-X. HRADECKÝ, E. Hrajeme na klavír podle akordových značek. 1.vydání. Praha: Edit, 1991. ISBN 80 - 9001 -77- 0. JENČKOVÁ, E. Výběr klavírních skladeb pro 1.-4.ročník studia učitelství Hv na 1. st. ZŠ. Praha: SPN 1990. 226 stran. ISBN 80-7066-328-6. JUZLOVÁ, V. Průpravná technická cvičení pro transpozici a doprovody lidových písní. Praha: SPN 1973.110 stran. Nástrojový repertoár dle technické vyspělosti studenta. Doporučená literatura: PRŮŠOVÁ, Z., JANŽUROVÁ, Z.: S písničkou u klavíru. Praha: Supraphon, 1985 MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace: pro děti předškolního věku a žáky 1.-3. ročníku LŠU. Praha: Panton, 1983. TICHÁ, A.; ŠIMANOVSKÝ Z. Lidové písničky jejich dramatizace. Praha: Portál 2000. IBSN 80-7178-915-1. HURNÍK, L.; LIŠKOVÁ, M. Učebnice hudební výchovy 1.-5. ročník. Praha: SPN, 1998. ISBN 80-7235-028-5. VLASÁKOVÁ, A. Klavírní pedagogika: první kroky na cestě ke klavírnímu umění. Praha: AMU, 2003. ISBN 80-7331-005-8. NEJGAUZ, G. O umění klavírní hry. Praha: SPN 1983. SÝKORA, V. J.Dějiny klavírního umění. Praha: Panton 1973. Klavírní literatura dle technické vyspělosti studenta.Audio a video nahrávky. Zpěvníky. Učebnice hudební výchovy pro 1. – 9. ročník. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (21.04.2019)
|
|
||
Požadavky k přehrávkám viz webové stránky katedry https://pages.pedf.cuni.cz/khv/files/2016/10/Prehravky_a_vystoupeni_specializace_HV.pdf Last update: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (05.10.2019)
|
|
||
přímá výuka 8 h, samostatná práce 66 h, příprava na zkoušku 16 h Rozšiřování repertoáru přednesových skladeb, kompletace repertoáru dle jednotlivých slohových období – další vytváření repertoáru drobných skladeb s příslušným didaktickým využitím. Dovednost vytvářet stylizované doprovody využitím hlavních a vedlejších kvintakordů, septakordů a mimotonálních dominant. Procvičování transpozice písní do jiných tónin a tvorba předeher, meziher, doher. Současný zpěv při interpretaci písní. Příprava na veřejnou nástrojovou přehrávku. Lekce 1 - posouzení pokroku v technických, hudebních, interpretačních, uměleckých a improvizačních dovednostech a znalostech, eventuální úprava individuálního studijního plánu. Lekce 2 – 11 - pokračující studium přednesových skladeb (doplnění repertoáru dle zájmu a dispozic studenta) a improvizačních dovedností (základní kadence s použitím D7, seznamování s použitím vedlejších kvintakordů, transpozice a stylizace, jednoduché předehry). Meritem výuky je opět studium písní s improvizovaným doprovodem a vytváření jejich portfolia pro praxi. Lekce 12 - ověření repertoáru pro veřejnou nástrojovou přehrávku – zkoušku. Kontrola portfolia skladeb a písní. Výstupní repertoár je výsledkem dohody vedoucího kurzu a studenta. Last update: Tichá Libuše, doc. MgA., Ph.D. (24.08.2019)
|
|
||
Student:
Last update: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (21.09.2024)
|