|
|
|
||
The aim of teaching in the subject is to create a set of systemic knowledge about pupils with special educational needs, to characterize the educational and educational context of work with pupils with disabilities and social disadvantages. The students will be introduced in detail to the issues of target groups of special education: children and pupils with physical, visual, hearing and mental disabilities, with impaired communication skills, with specific learning and behavioural disorders, with combined disabilities and minorities. They will also be introduced to the basic offer of special education support within the framework of joint education and the current role of special education centres and the system of special education facilities in the Czech Republic.
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2023)
|
|
||
Student dokáže identifikovat diferenciované vzdělávací přístupy a metody pro různé cílové skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, s ohledem na jejich individuální schopnosti, potřeby a styly učení. Student projevuje schopnost efektivní komunikace s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich rodinami, včetně schopnosti vytvářet pozitivní vztahy, naslouchat a jasně vyjadřovat pedagogické cíle. Student rozumí důležitosti interdisciplinární spolupráce se specialisty v oblasti zdravotní péče, psychologie a sociální práce pro poskytnutí komplexní podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Student má vhled a orientuje se v problematice vzdělávání děté a žáků s tělesným, zrakovým, sluchovým a mentálním postižením a narušenou komunikační schopností. Orientuje se v problematice dětí a žáků s poruchou autistického spektra. Výstupy učení by měly reflektovat celkový cíl kurzu Základy speciální pedagogiky, tj. připravit studenty na kompetentní a citlivou práci s různými cílovými skupinami žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (06.12.2023)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 5 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2023)
|
|
||
Znalostní test Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2023)
|
|
||
PELCOVÁ, N., KVĚTOŇOVÁ, L. Stejné a jiné ve filosofické a speciálněpedagogické reflexi. Inkluzivní škola. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019, ISBN 978-80-7603-036-7. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016, ISBN: 978-80-271-0095-8. VALENTA, M. a kol.Přehled speciální pedagogiky.1.vydání, Praha: Portál, 2014, ISBN 978-80-262-0602-6. VALENTA, M. a kol.Slovník speciální pedagogiky.1.vydání, Praha: Portál, 2014, ISBN 978-80-262-0937-9. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (04.10.2019)
|
|
||
Studující identifikuje jednotlivé skupiny žáků s SVP a prokáže základní orientaci v podpůrných opatřeních pro žáky s SVP. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|