|
|
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (12.09.2022)
The subject aims to introduce the student to the foundations of special edication as a branch of science and to current trends in education of special needs pupils. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (11.09.2023)
Očekávaná zátěž studenta 3 kredity x 25 = 75 hod., z toho účast na výuce 12 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 63 hod. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (12.09.2022)
FISCHER, S., ŠKODA, J. (2014). Speciální pedagogika. Praha: Triton. LECHTA, V. (ed.). (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. PIPEKOVÁ, J. et al. (2010). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido. SLOWÍK, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada. VALENTA, M. a kol. (2014). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál. |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (12.09.2022)
test (min. 70%) |
|
||
Last update: PhDr. Marie Linková, Ph.D. (12.09.2022)
1. Special education as a branch of science. 2. Areas of special education. 3. Types of disabilities and their causes. 4. Special education. Inclusion. 5. Psychopedie, combined disabilities, autism. 6. Specific learning disabilites, ADHD. 7. Somatopedie. 8. Logopedie. 9. Surdopedie. 10. Tyflopedie (oftalmopedie). |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (23.01.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8974 Heslo pro hosty: akredkpg19 |