|
|
|
||
The course is to equip students with knowledge about the structure and especially the function of the human body in its ontogenetic transformation as a propaedeutic professional basis for educators. Emphasis is placed on those parts of the curriculum that are essential for understanding the development and biological peculiarities of school-age children.
Last update: Thorovská Alena, PhDr. (13.09.2021)
|
|
||
The student is able to correctly use professional terminology, he is able to put knowledge about the structure of the human body into context.
Last update: Thorovská Alena, PhDr. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Seminární práce 12 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 12 hodin. Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (01.09.2021)
|
|
||
Podmínkou pro ukončení je splnění testu minimálně na 70%. Na splnění testu lze využít 3 pokusy. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (10.09.2024)
|
|
||
Dylevský, I. (2000). Somatologie. Olomouc: Epava. HANUŠOVÁ, J. (2013). Kapitoly z biologie člověka. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta. Křivánková, M., & Hradová, M. (2009). Somatologie – Učebnice pro střední zdravotnické školy. Praha: Grada. Machová, J. (2010). Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum. PŘÍVRATSKÝ, V. (2004). Biologie člověka pro učitele a vychovatele. Praha: PedF UK. Šmarda, J. et al. (2004). Biologie pro psychology a pedagogy. Praha: Portál. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.01.2020)
|
|
||
1. Properties of living matter, its stages of integration - genes, cells, tissues, organs, organ systems. 2. Musculoskeletal system. 3. Cardiovascular system. 4. Respiratory system. 5. Gastrointestinal system. 6. Urogenital system. 7. Immune system. 8. Endocrine system. 9. Nervous system. 10. Sensory system. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (10.09.2024)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8953 Heslo pro hosty: akredkpg19 Last update: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (23.01.2020)
|
|
||
Student/studentka: - definuje základní pojmy vztahující se k jednotliým tématům, - popíše stavbu jednotlivých soustav, orgánů, tkání a buňky s důrazem na anatomii a její možné patologie, - vysvětlí funkci jednotlivých soustav, orgánů, tkání a buňky, - rozdělí tkáně dle různých kritérií a charakterizuje jejich základní funkci, - používá odbornou terminologii ve správných sousvislostech, - popíše stavbu jednotlivých soustav na obrázku, - uvede příklady častých onemocnění daných soustav, vysvětlí příčiny jejich vzniku a možnou prevenci, - popíše význam integračních soustav pro fungování oranismu jako celku, - vysvětlí provázanost nervové soustavy a ostatních soustav, - porovná změny organismu během ontogenetického vývoje, - vysvětlí hierarchické uspořádání organismu. Last update: Thorovská Alena, PhDr. (20.09.2024)
|