|
|
|
||
Basics of musical theory and training of musical practise (team vocal teaching, singing, basics of conducting, playing songs on piano).
Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (07.09.2022)
|
|
||
Studující vysvětlí rozdíl mezi durovou a mollovou stupnicí a mezi durovým a mollovým kvintakordem. Studující vytváří základní harmonickou kadenci. Studující chronologicky seřadí hudební slohy. Studující hraje na klavír jednoduché lidové písně v tónině C dur a D dur. Studující vybere skladby vhodné k poslechu na 1. stupni ZŠ. Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
5 kreditů/150 hod.: 12 hod. přímé výuky, 50 hod. příprava na osvojení hudebně teoretických poznatků, 50 hod. příprava nástrojová a vokální, 38 hod. příprava na klasifikovaný zápočet Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (07.09.2022)
|
|
||
Zenkl, L.: ABC hudební nauky Učebnice HV pro 1. stupeň Eben, P.; Hurník, I.: Česká Orffova škola I. Hurník: Umění poslouchat hudbu Herden, J.: My pozor dáme a posloucháme Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (07.09.2022)
|
|
||
1) Vytvoření rytmického vícehlasého doprovodu ke zvolené písni 2) Přehrávka na klavír: hra 8 lidových písní s doprovodem základní harmonické kadence v tóninách C dur (4 písně), D dur (4 písně), současný zpěv. Na jedné písni studenti prokážou základní taktovací dovednosti. Organizace plnění klasifikovaného zápočtu (přehrávka a odevzdání partitury) - studenti mají 3 pokusy (jeden řádný a dva opravné). Termíny budou vypsány v SIS. Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Opakování: notopis, takty, durová stupnice, tónický kvintakord Obraty tónického kvintakordu Základní harmonická kadence Seznámení s mollovou stupnicí, durový a mollový tónický kvintakord Periodizace dějin evropské hudby Hra lidových písní na klavír – písně ve větším než 5tónovém rozsahu: melodie s doprovodem základní harmonické kadence, současný zpěv Další rozvoj rytmických a vokálních dovedností Hudební činnosti ve školní praxi Didaktické využití lidové písně (hledisko rytmické, pěvecké, intonační, vytváření rytmických doprovodů, metody nácviku písně, přípravná cvičení) Hudební formy ve školní praxi Ukázky práce s poslechovou skladbou, výběr skladeb vhodných pro poslech hudby na 1. stupni ZŠ Shrnutí nabytých hudebních vědomostí, předvedení pěveckých a nástrojových dovedností na 8 lidových písních Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8967 Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (28.01.2020)
|
|
||
Studující - popíše základní harmonickou kadenci, - charakterizuje rozdíl mezi durovou a mollovou stupnicí, - rozpozná durový a mollový kvintakord, - přiřadí ke každému hudebnímu slohu nejméně jednoho skladatele, - zrytmizuje říkadlo, ukáže jeho možnosti využití ve školní praxi, - uvede příklady různých možností využití lidové písně na 1. stupni ZŠ, - vyjmenuje jednotlivé fáze metodického postupu při práci s poslechovou skladbou, - zahraje 8 písní na klavír. Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|