SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Theory and Practice of School Management II - OKBU1U109A
Title: Teorie a praxe školského managementu II
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (70)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Teacher(s): doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
Annotation -
The course develops general management topics, which are the subject of Theory and Practice of School Management I and connects them with other application aspects of management, especially with the field of marketing management including culture and PR school and risk management. Students in these areas develop further managerial competencies within school management.
Last update: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
Aim of the course - Czech

Cílem předmětu je rozvoj témat obecného managementu, která jsou obsahem předmětu Teorie a praxe školského managementu I a propojení s oblastí marketingového řízení, kultury a PR školy a řízení rizik.  

Last update: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
Descriptors - Czech

Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.  

Last update: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
Course completion requirements - Czech

Zápočet

•  Skupinová prezentace vybraného tématu (marketingová taktika v prostředí školy, kultura a PR školy, řízení rizik), diskuze.

•  Seminární práce na vybrané téma v rozsahu 5 normostran textu.  

Last update: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
Literature - Czech

Povinná literatura:

BERG, G. a M. POL, ed. Kultura školy: příspěvek k výzkumu a rozvoji. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3746-6.

EGER, L. Marketing školy. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021. ISBN 978-80-261-1044-6.

HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9876-9.

LUKÁŠOVÁ, R. a I. NOVÝ. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0648-2.

MÜLLER, D., J. BLOUDEK, S. KUBÁTOVÁ a T. BUJNA. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, Albatros Media, 2013. ISBN 978-80-7261-265-9.

PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing. Přístup k marketingovému řízení. Praha: UJAK, 2015. 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.

SMEJKAL, V. a K. RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada, 2006. 296 s. ISBN 80-247-1667-4.

SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-494-9.

VEBER, J. Management: základy, přístupy, soudobé trendy. I. vydání. Praha: Ekopress, 2021. ISBN 978-80-87865-69-9.

Doporučená literatura:

KOTLER, P. a G. ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3

TRUNDA, J. a K. BŘÍZA. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: PEDF UK, 2012. ISBN 978-80-7290-541-6.

VEBER, J. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1.

VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ. Moderní management v teorii a praxi. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-232-1.  

Last update: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (28.01.2025)
Syllabus - Czech

Tematické okruhy:

1.       Marketingové řízení školy (strategie, nástroje, aplikace) - tvorba komplexní marketingové strategie vzdělávacích organizací pomocí aktuálních nástrojů se zaměřením na rozvoj digitálních kompetencí studentů

2.       PR školy (význam, nástroje)

3.       Kultura školy (hodnoty, normy, očekávání)

4.       Řízení rizik v prostředí školy (identifikace rizik, metody manažerské práce s riziky)  

Last update: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (24.01.2025)
Learning outcomes - Czech

Studující vytvoří komplexní marketingovou strategii vzdělávací organizace.

Studující definují PR, jeho nástroje a význam ve školách.

Studující popíší základní hodnoty, normy a očekávání, na kterých je budována kultura školy.

Studující identifikují a umí řídit rizika v prostředí školy.

Last update: Urbanová Eva, RNDr. Ing., Ph.D., MBA (28.01.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html