|
|
|
||
The course complements the professional training within the subject Professional Practice III. The aim of the course is to evaluate the course of Field Practice III, to highlight the benefits of the practice, to point out the problematic areas of the practice and the possibilities of their solution. Students' experiences are compared with findings from relevant professional studies focused on the importance of practice in the study of pedagogical disciplines. During the seminars, students prepare seminar papers focused on the overall reflection of the practice carried out - the most important insights from the seminar papers are then formulated by students in powerpoint presentations, which are presented during the seminars as a basis for group discussion. Furthermore, they develop case studies within the practice, which they also present in the seminars of the Guided Reflection Programme for Special Educators III.
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Studující si dále rozšíří své poznatky o speciální dovednosti související s modifikací podmínek edukační reality v kontextu komplexního rozvoje osob s postižením a uplatněním speciálně pedagogických metod při kolektivních činnostech. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|
|
||
Povinná: HLAĎO, P. HORÁČKOVÁ, M.., DANIELOVÁ, L.Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele 1. Olomouc: Univerzita Palackého. 72 s. ISBN 80-2440-208-4. ŘEZNÍČEK, J., RUSEK, M. DidaEtika: opora pro studenty na souvislých pedagogických praxích a pro začínající učitele. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. 57 s. ISBN 978-80-7290-794-6. TOMKOVÁ, A. CHVÁL, M., HEJLOVÁ, H. Pedagogický a výzkumný rozměr studentských esejů v přípravě studentů učitelství pro primární školu. In Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 60(3), s. 314-325. ISSN 0031-3815. Doporučená: KLUGEROVÁ, J., NĚMEC, Z.Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3. ŠVEC, V. Od znalostí k pedagogické kondici: nový vhled do pedagogické přípravy studentů učitelství?. In Pedagogika, 56(1), s. 91-102. ISSN 0031-3815. Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě plnění úkolů dle pokynů vyučujícího, výstupy budou vloženy do Deníku pedagogické praxe do prostředí Moodle Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Obsahové vymezení: 1. Celkové zhodnocení studentských praxí, koncepce praxí a splnění cílů. 2. Praxe studentů pedagogických oborů z pohledu relevantních výzkumů – poznatky z terénu. 3. Prezentace studentů I. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 4. Prezentace studentů II. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 5. Prezentace studentů III. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy. 6. Silné stránky praxí (brainstorming, skupinová diskuze). 7. Slabé stránky, ohrožení průběhu a příležitosti pro rozvoj praxí (brainstorming, skupinová diskuze). Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (04.09.2024)
|
|
||
Studující uplatní své teoretické znalosti v praktickém působení ve vybraných pracovištích – školských poradenských zařízeních. Získá nové zkušenosti z reality profese. V rámci reflexe k souvislé praxi prezentuje zkušenosti pod supervizí vedoucího pedagogické praxe.
Last update: Bartoňová Miroslava, prof. PaedDr., Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy (12.09.2024)
|