|
|
|
||
The course introduces students to the issues of multiculturalism and inclusive education. Attention will be paid to current issues of migration and intercultural coexistence.
Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je zorientovat studenty v problematice multikultury a inkluzivního vzdělávání. Studenti poučeně a kriticky promýšlejí a podstatná témata zvolené problematiky, diskutují je a rozpoznávají jejich přesah do pedagogické praxe. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 125 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu výuky 60 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 32 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 20 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 15 hodin. Příprava podkladu pro udělení zápočtu 22 hodin. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Předmět je zakončen kvalifikovaným zápočtem. Podmínkou absolvování předmětu je
Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (01.09.2024)
|
|
||
BAUMAN, Z. (1999)Globalizace. Praha: Mladá fronta. BECK, U. (2007) Co je to globalizace? Omyly a odpovědi. Brno: CDK. ERIKSEN, H. (2007) Antropologie multikulturnich společnosti. Praha: Triton. BURYÁNEK,J. (2002) Interkulturní vzdělávání. Praha: Inkluzivní škola. JANDOUREK, J. (2001). Sociologicky slovnik. Praha: Portál. PRŮCHA, J. (2006) Multikulturní výchova. Triton. SARTORI, G.(2005) Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Esej o multietnické společnosti. Praha: Dokořán. ČANĚK, D. (1996)Národ, národnost, menšiny a rasismus. Praha: Institut pro středoevropskou kulturu a politiku Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Výuka kurzu je podpořena oporou v moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15113 Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Studující - vyvětlí význam kulturní antropologie pro pedagogiku a pedagogiickou praxi; - podá nejméně jeden výměr pojmu inkluze a zdůvodní potřebu zavádět inkluzi do pedagogiické praxi; - uvede a kriticky zhodnotí nejméně jednu svoji zkušenost s kutruním fenoménem relevantním pro didaktickou tematizaci pří výuce MKV; - porovná standardně-kulturní a transkulturní přístup k výuce MKV a vyhodnotí přednosti a rizika těchto přístupů; - idntifikuje a reflektuje hodnoty, jež vyučujícímu mohou být oporou při výuce MKV; - pojmenuje obtíže, jež provázejí učitelovu snahu vycházet vstřícc individuálním potřebám žáků; - navrhuje, realizueje a refletkuje drobnější didaktickou aktivitu věnovanou MKV (v rozsahu 10 - 20 min.) Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (08.09.2024)
|