course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment priority enrollment if the course is part of the study plan you can enroll for the course in winter and in summer semester
The larger part of the course (810 minutes) will be implemented via distance learning
(self-guided student work), another part (90 minutes) will be realized as a face-to-face reflective seminar.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)
Větší část kurzu (810 minut) bude realizována distanční formou (samostatná řízená práce studentů), další část (90 minut) proběhne prezenčně formou reflexního semináře.
Aim of the course -
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)
Students will visit three different educational institutions. In their essay they will elaborate characteristic and comparative analysis of the institutions, acompanied by personal reflection.
The aim of the assignment is to experience, describe and put into the broader context activities of three specific educational institutions. In addition, students will choose a target group of one of the institutions and will prepare a plan for a long weekend program.
Last update: NOVAKOD/PEDF.CUNI.CZ (05.09.2012)
Studenti navštíví tři různá školní zařízení. V seminární práci pak uvedou jejich charakteristiku, srovnají je a provedou samostatnou úvahu - reflexe nad smyslem a náplní jejich činnosti.
Cílem práce je osobně poznat, popsat a uvést do širšího kontextu činnost třech konkrétních škol či školských zařízení. Dále si zvolí cílovou skupinu jednoho zařízení, které navštívili, a pro ni vypracují program na prodloužený víkend.
Literature -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
There is no recommended literature for this course.
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
- ŠVP ZŠ a vybraných středních škol
- Charakteristika obsahového zaměření školských zařízení dostupná na jejich webových stránkách
Syllabus -
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
Characteristics of the Czech educational system - information on basic pedagogical documents - characteristics of selected schools and extracurricular facilities
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (29.10.2019)
- Charakteristika školského vzdělávacího systému ČR
- informace o základních pedagogických dokumentech
- charakteristika zaměření vybraných školských i mimoškolských zařízení
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (22.10.2018)
Assignment of the credit is conditional on the submission of a satisfactory written work in the prescribed deadline and form and fulfillment of the formal and content criteria of the work.
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (22.10.2018)
Udělení zápočtu je podmíněno odevzdáním vyhovující písemné práce v předepsaném termínu a formě a splněním formálních i obsahových kritérií práce.