The course focuses on planning in art education, art educational series and projects.
Last update: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (29.10.2019)
Kurz se zaměřuje se na plánování ve Výtvarné výchově, na řady a projekty. Diskutuje interdisciplinární potenciál Výtvarné
výchovy v mateřské škole a ukazuje, jak zachovat výtvarné obsahy v integrovaných celcích. Studenti si osvojují dovednost
s ohledem na specifika předškolního věku plánovat tematické a metodické celky s porozuměním pro jejich logiku a přínos
pro praxi.
· Obecné přínosy Výtvarné výchovy a dlouhodobé cíle
· Výchovný a výukový kontext
· Kurikulární dokumenty a jejich slovník
· Tematické, metodické řady a projekty
· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe I
· Integrace výchov v předškolním vzdělávání – parametry dobré praxe II
· Práce s vhodnými inspiračními zdroji
· Galerijní a muzejní edukace jako východisko plánování ve Výtvarné výchově
· Hodnocení a pedagogická diagnostika
· Etudy a explorace v MŠ
· Rizikové faktory ve vývoji dětského výtvarného projevu
· Shrnutí hlavních tezí
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
Course completion requirements - Czech
ústní zkouška
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (01.10.2019)
Literature -
FULKOVÁ, M., JAKUBCOVÁ, L., KITZBERGEROVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Galerijní a muzejní edukace 1 a 2. Praha:
PedF UK a UPM 2013. ISBN 978-80-7290-700-7 (PedF); 978-80-7101-127-09 (UPM)