|
|
|
||
The course introduces students to the issues of alternative and innovative teaching programs and concepts that are used in the Czech and European pre-school children (Montessori education, Waldorf pedagogy, Step by Step, Kindergarten promoting health, forest education etc.). Students will get acquainted with the basic principles, common and different elements of the given concepts.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (14.10.2018)
|
|
||
Studenti plní podmínky shodné se studenty v předmětu, který tento kurz zajišťuje. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (27.12.2019)
|
|
||
Povinná literatura: Koťátková, S. Alternativní koncepce předškolního vzdělávání. In Koťátková, S. , Průcha, J. Předškolní pedagogika. Pragha: Portál 2013 Doporučená literatura: GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vydání druhé. Praha: Portál, 2012, 159 stran. ISBN 978-80-262-0106-9. HAVLÍNOVÁ, Miluše, Eliška VENCÁLKOVÁ, Nina PETRASOVÁ a Jana HAVLOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole: rozšířený a aktualizovaný modelový program : (dokument a metodika). Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 220 s. ISBN 80-7178-383-8. LUDWIG, Harald a kol. Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou: (praxe reformně pedagogické koncepce). Překlad Karel Rýdl. Vyd. 2. Praha [sic?]: Univerzita Pardubice, 2008. 104 s. ISBN 978-80-7395-049-1.
LUKÁŠOVÁ, Hana. Cesty k pedagogice obratu. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, katedra pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání, 2013, 140 s. ISBN 978-80-7464-222-7. MONTESSORI, Maria. Tajuplné dětství. Vydání druhé, v Tritonu první. Praha: Triton, 2012, 178 stran. ISBN 978-80-7387-382-0. POUND, Linda. How children learn: from Montessori to Vygotsky - educational theories and approaches made easy. London: Step Forward Publ., 2008, 80 s. ISBN 978-1-90457-509-2. SMOLKOVÁ, Táňa. Dítě v úctě přijmout: vzdělávací program waldorfské mateřské školy. 1. vyd. Praha: Maitrea, 2007, 112 s. ISBN 978-80-903761-2-0. VOŠAHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Vyd. 1. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010. 73 s. ISBN 978-80-7212-537-1. Další odborná literatura bude studentům doporučena vyučujím v rámci setkání. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (03.10.2018)
|